ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 25.05.2022, 20:56

تداوم نگهداری عبدالرسول مرتضوی در سلول انفرادی


عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی کماکان در یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «آقای مرتضوی پیشتر درخواست انتقال به اصفهان، زندان محل زندگی خود را داده بود اما حالا مسئولان زندان با گذشت نزدیک به یک ماه به همین بهانه واهی و این وعده که به زودی به اصفهان منتقل میشود، از بازگرداندنش به بند عمومی ممانعت میکنند.»

آقای مرتضوی در تاریخ ۷ اردیبهشت‌ماه به صورت تنبیهی به یکی از سلول های انفرادی این زندان (سوئیت) منتقل شده بود.

اواسط مردادماه ۹۸ نامه ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شده بود. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند.

عبدالرسول مرتضوی در این خصوص توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۲۶ سال حبس محکوم شده بود. از این میزان ۱۱ سال زندان به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجراست.

آقای مرتضوی همچنین در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۹ به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست مهدی خدابخشی احضار و در پرونده‌ای دیگر از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” با مصداق بیانیه‌ای معروف به “شمارش معکوس برای آزادی زندانیان سیاسی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

او هفته نخست فروردین‌ماه ۱۴۰۰ از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد، با این وجود از زمان انتقال تا دستکم ۳ ماه پای مصنوعی این مجروح جنگی ایران و عراق در اختیار او قرار داده نشده بود. وی خردادماه سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به صورت غیابی از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی، به تحمل ۲ سال حبس محکوم شد.