ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 12.05.2022, 20:43

حمله فیزیکی به وکیل دادگستری به دستور قاضی دادگاه


یک وکیل دادگستری در ایران پس از آن که به اظهارات قاضی ایرادات قانونی گرفت، «به فرمان قاضی» در اتاق دادگاه مورد حمله فیزیکی قرار گرفت.

این حادثه روز هفدهم اردیبهشت در شعبه ۲۶۲ مجتمع قضایی خانواده ولنجک پس از آن روی داد که به گفته مهران صادقی سراجی، قاضی در جریان رسیدگی به دعوای حقوقی بر سر یک پرونده مهریه، بر خلاف رأی شعبه تجدیدنظر، در پاسخ به این وکیل دادگستری که عنوان کرد «اجازه بدهید تا من متن لایحه دفاعیه را بخوانم» جواب داد، «نه خیر! من می‌دانم که حق با ایشان، یعنی طرف مقابل است.»

بر اساس ویدئویی که روز پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت به بخش فارسی صدای آمریکا رسیده، مهران صادقی سراجی، وکیل دادگستری در جلسه‌ای با حضور چند حقوق‌دان پیش‌کسوت، در شرح واقعه با تأکید بر «خطای قاضی دادگستری، در ضرب و شتمی که تلویحا اگر اذن ایشان نبود صورت نمی‌گرفت»، گفت: «ایشان (قاضی) اولین نفری بود که صحنه دادگاه را ترک کرد و من را با فرمان خودش به منشی خودش و سربازی که احضار کرده بود سپرد که مورد ضرب و شتم واقع شدم و به بیهوشی من منجر شد.»

آقای صادقی سراجی با این توضیح که «از اورژانس کسانی آمدند و مرا به بیمارستان بردند و در یک حدی مداوا شدم»، تأکید کرد: «این فاجعه است که در خانه ما که دادگستری است، بر ما چنین ستمی بشود.»

پرونده‌ای که این ضرب‌و‌شتم در جریان رسیدگی به آن رخ داده، در شعبه ۲۶۲ مجتمع قضایی خانواده در ولنجک بوده و به گزارش وب‌سایت اقتصاد آنلاین، این وکیل دادگستری گفته است، اعضای آن شعبه دادگاه در تلاش برای تبرئه خود صورت جلسه‌ای تهیه کرده و او را به حمله به یک سرباز متهم کرده‌اند. ادعایی که آقای صادقی سراجی آن را رد می‌کند.

هیئت‌مدیره کانون وکلا درباره این اتفاق تشکیل جلسه داده و با درخواست پیگیری ماجرا ، ابراز امیدواری کرده چنین رفتارهایی دیگر صورت نگیرد.