ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 11.05.2022, 20:28

تبرئه متهم بدست متهم! / مصطفی ترک همدانی


(مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری است)

امروز حکم برائت سعید مرتضوی صادر شد، اما چگونه؟

در پرونده تامین اجتماعی با اتهامات متنوع مالی از جمله اختلاس و تصرف غیر قانونی محاکمه می‌شود اما با اغماض کامل صرفا نسبت به تصرف غیر قانونی به تحمل شصت ضربه شلاق محکوم میگردد.

مرتضوی دستور پرداخت مبالغ هنگفتی را به کانون نخبگان عدل از صندوق سازمان تامین اجتماعی به درخواست رییس هیات مدیره کانون نخبگان عدل، (عباسعلی علیزاده مدیرکل اسبق دادگستری استان تهران) صادر می‌کند. سعید مرتضوی نایب رییس هیات مدیره همان کانون است. همین پرداختها بخشی از دلیل محکومیت اوست.

پس از چهار سال از قطعیت دادنامه، سال گذشته سعید مرتضوی درخواست اعاده دادرسی کیفری را با دلیل بسیار سست و غیرموجه مینماید (حقوقدانان نظرخواهند داد) و طی فرآیندی مشکوک در دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه ۲۹ دیوان ارجاع می‌شود. رییس شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور کیست؟ عباسعلی علیزاده!!!

اینبار طی فرآیندی کاملا مفسده آمیز و آشکار در یکی از بالاترین رده های دستگاه قضایی، قاضی‌ای که خود در مظان اتهام و دریافت مبالغ غیرقانونی بوده و نامش به کرات در پرونده و دادنامه‌ی محاکماتی آمده، دستور پذیرش اعاده دادرسی به سود رفیق و شریک‌المنافع خود را میدهد.

بدینسان و به همین راحتی مرتضوی در ۱۴۰۱/۲/۱۸ طی چند خط از تمامی اتهامات مالی که سالها آثار آن بر همه اعضای کارگری و تامین اجتماعی کشور باقی میماند، مبرا میگردد.

اما من سکوت نمی‌کنم و این فساد بزرگ در دستگاه قضا را فریاد می‌زنم و منتظرم تا شنوندگان سوت‌زنی بشنوند. اگر بخواهند بشنوند.