ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 11.05.2022, 20:10

اتحادیه اروپا قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره را محکوم کرد


اتحادیه اروپا کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار زن شبکه الجزیره در منطقه جنین واقع در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

به گزارش آناتولی، در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کشته شدن ابوعاقله به شدت محکوم و خواستار آغاز فوری تحقیقات شده است.

در بیانیه فوق آمده است: تحقیقات کامل و مستقل برای روشن شدن هر چه سریعتر این حادثه ضروری است و مسئولین باید به دست عدالت سپرده شوند. هدف قرار دادن خبرنگاران در حین انجام وظایف‌شان غیرقابل قبول است. ایمنی و حفاظت از خبرنگارانی که موقعیت‌های درگیری را پوشش می‌دهند باید همیشه تضمین شود.

گفتنی است وزارت بهداشت فلسطین امروز صبح اعلام کرد که شیرین ابوعاقله، خبرنگار زن شبکه الجزیره حین پوشش خبر یورش سربازان اسرائیلی به اردوگاه جنین در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله واقعی کشته شد.

طبق اعلام این نهاد علی السمودی خبرنگار فلسطینی هم در این یورش از ناحیه پشت خود مجروح شده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی عاقله که پس از اصابت گلوله و خونریزی، او را سوار یک خودرو می‌کنند، جلیقه ضد گلوله بر تن داشته است.

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره قتل شیرین ابوعاقله

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در توئیتر پیامی در رابطه با کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار زن شبکه الجزیره در کرانه باختری اشغالی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است: کشته شدن شیرین ابوعاقله حین پوشش فعالیت‌های نظامی اسرائیل در اردوگاه جنین دهشتناک بود.

شورای حقوق بشر ضمن اشاره به اینکه برای بررسی در محل حادثه خواهیم بود، خواستار تحقیقات «مستقل و شفاف» در مورد قتل ابوعاقله شد و با اشاره به اسرائیل خاطر نشان کرد که این «مصونیت باید پایان یابد».