ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 10.05.2022, 21:26

سازمان ملل: بسیاری از بیمارستان‌ها و مدارس ‌اوکراین ویران شده‌اند


ماتیلدا بوگنر، رئیس هیئت رصد حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری در ژنو اظهارداشت:‌ «بسیاری از مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن مذهبی در اوکراین در حمله روسیه ویران شده است».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بوگنر که هفته گذشته از کی‌یف پایتخت اوکراین و مناطق چرنیهف بازدید کرده است٬ تاکید کرد: «مناطق مسکونی در پی اشغال این مناطق توسط نیروهای روسی به ویرانه‌ای تبدیل شده و غیرنظامیان در شرایط سختی زندگی ‌می‌کنند. خدمات بهداشتی نیز به دلیل فروپاشی زیرساخت‌ها در این مناطق دشوار شده است».

رئیس هیئت رصد حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: «بسیاری از غیرنظامیان به ما گفتند که بستگان آنها کشته، دستگیر یا ناپدید شده‌اند. یک خانواده 5 نفره در ماکاریف هنگام خروج از شهر هدف قرار گرفته٬ سه عضو این خانواده کشته شدند».

وی در رابطه به اخباری مبنی بر کشته شدن بیش از ۳۰۰ غیرنظامی در بوچا و شمال کی‌یف توسط نیروهای روسی گفت: «شمار قربانیان ممکن است بیشتر از آمار اعلام شده باشد».

بوگنر همچنین اظهار داشت: «براساس داده‌های سازمان ملل متحد٬‌ از 24 فوریه تاکنون در جریان جنگ روسیه-اوکراین ۳ هزار و ۳۸۱ غیرنظامی جان باخته و ۳ هزار و ۶۸۰ تن نیز مجروح شده‌اند».