ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 10.05.2022, 20:10

آمریکا: پوتین برای یک درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌شود


مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌گوید که به باور ایالات متحده، ولادیمیر پوتین خود را برای یک درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌کند و پیروزی روسیه در دونباس در شرق اوکراین ممکن است به جنگ پایان ندهد.

به گزارش رادیو فردا، آوریل هینس روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت به قانونگذاران آمریکایی گفت: «ارزیابی ما این است که رئیس‌جمهور پوتین برای یک درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌شود که در جریان آن به‌دنبال اهدافی فراتر از دونباس است».

او اظهار داشت: پوتین به مرور زمان روی ضعیف شدن عزم غرب حساب باز می‌کند و با تداوم جنگ، این نگرانی وجود دارد که در ماه‌های آینده سیر تحولات به کدام سمت و سو می‌رود.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا افزود: «با توجه به این واقعیت که پوتین با عدم تطابق جاه‌طلبی‌های خود و قابلیت‌های نظامی متعارف فعلی روسیه مواجه است، این احتمالا بدان معنی است که ظرف چند ماه آینده شاهد حرکت در مسیری غیرقابل پیش‌بینی‌تر و بالقوه تشدیدکننده‌تر خواهیم بود».

روسیه از ۲۵ فوریه (پنجم اسفند پارسال) حمله نظامی گسترده‌ای را به اوکراین آغاز کرد که به ادعای آن «عملیات ویژه نظامی» برای نازی‌زدایی از این کشور بود. مقاومت ارتش اوکراین باعث شد که نیروهای روسیه در فروردین ماه از مرکز این کشور عقب‌نشینی کرده و تمرکز خود را به مناطق شرق این کشور، بویژه دونباس، معطوف کنند.

در جریان نشست پرسش و پاسخ روز سه‌شنبه، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نیز گفت که جنگ در اوکراین به بن‌بست رسیده است.

ژنرال اسکات بریر اظهار داشت: «روس‌ها در حال برنده شدن نیستند و اوکراینی‌ها هم در حال برنده شدن نیستند و ما تا حدودی با یک بن‌بست روبرو هستیم».