ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 24.01.2022, 20:23

یک کشته در تیراندازی دانشگاه هایدلبرگ آلمان


دویچه وله: مردی مسلح ظهر دوشنبه ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) وارد تالار سخنرانی دانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ در منطقه نویهایمرفلد می‌شود و بی مهابا با تفنگ به سوی دانشجویان شلیک می‌کند. به گفته پلیس، در پی این تیراندازی چهار تن از دانشجویان زخمی شده‌اند و بر اساس آخرین خبرها، یک دانشجوی دختر مصدوم به دلیل شدت جراحت چند ساعت بعد در بیمارستان جان خود را از دست داده است. پلیس هنوز مرگ این دختر دانشجو را تأیید نکرده است.

به گزارش سایت شبکه خبری ntv آلمان، فرد مهاجم به طور هدفمند به سر دختر دانشجو شلیک کرده است. سخنگوی پلیس گفته است فرد مهاجم که خود یک دانشجو بوده است، پس از تیراندازی به محوطه دانشگاه فرار می‌کند و سپس دست به خودکشی می‌زند.

سایت ntv به نقل از محافل امنیتی می‌نویسد که بر اساس شناخت اولیه، فرد مهاجم انگیزه سیاسی و یا مذهبی نداشته است. او در کوله پشتی خود چندین قبضه اسلحه دیگر نیز حمل می‌کرده است. این اطلاعات هنوز به طور رسمی مورد تأیید قرار نگرفته‌اند.

پلیس اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات تاکنونی به نظر نمی‌آید که مهاجم شریک جرمی وجود داشته باشد. پلیس آگاهی در حال جست‌وجو در منطقه جرم است. در مورد هویت قربانیان هنوز اطلاعاتی اعلام نشده است و پلیس در حال تفتیش محل سکونت فرد مهاجم است.

پلیس هنوز نمی‌تواند در مورد انگیزه فرد مهاجم و این‌که آیا سلاح‌ها را به طور قانونی در اختیار داشته، اطلاعی به رسانه‌ها بدهد. تسلیت صدراعظم آلمان اولاف شولتس، صدراعظم آلمان خبر این حمله را تکان‌دهند خواند و گفت: «شنیدن یک چنین خبری قلب انسان به درد می‌آورد.» صدراعظم آلمان همدردی و تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان و نیز دانشجویان دانشگاه هایدلبرگ ابراز داشت.