ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 24.01.2022, 14:07

رزمایش هوایی «بی‌سابقه» اسرائیل برای شبیه‌سازی حمله به ایران


منابع «العربیه» خبر دادند، نیروی هوایی اسرائیل هفته گذشته یک رزمایش مخفیانه و «بی‌سابقه‌ای» انجام داد که یک شبیه‌سازی از حمله هوایی به ایران بوده است.

این منابع تاکید کردند، جنگنده‌های اسرائیل در این رزمایش، همان مسافت جغرافیایی تهران تا تل‌آویو را طی کردند.

بر اساس این گزارش، در این رزمایش جنگنده‌های اف ۱۶، ۱۵، ۳۵ و دو هواپیمای سوخت‌رسان اسرائیل، شرکت داشتند.

این منابع افزودند، بعید نمی‌دانند که آزمایش سامانه پدافند «آرو» اسرائیل در هفته گذشته، بخشی از این مانور محرمانه و برای رویارویی با موشک‌های بالستیک شلیک شده از ایران در پاسخ به حملات احتمالی آینده تل‌آویو به تاسیسات هسته‌ای این کشور باشد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که ماموریت اصلی اسرائیل آسیب‌زدن به رژیم ایران است.

بنت، پنج‌شنبه ۲۰ ژانویه در حساب کاربری توییتر خود از نشست با رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با هدف بررسی چالش‌ها به‌ویژه «تهدید ایران» خبر داد.

نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد که ماموریت اصلی او و کشورش در مرحله پیش رو آسیب‌زدن جدی به جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی تهران در مناطق مختلف جهان است.

بانک اطلاعات

از سویی یک وبگاه اسرائیلی اعلام کرد، ایران یک «بانک اطلاعات» از مکان‌های مهم به‌ویژه تاسیسات اتمی و راهبردی اسرائیل برای حمله موشکی به آنها تهیه کرده است.

این وبگاه گزارش داده که ایران در حال آماده‌شدن برای مرحله پس از شکست احتمالی مذاکرات وین و حمله اسرائیل به خاک خود است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل هم هفته گذشته از قدرت‌های جهانی مذاکره‌‌کننده با تهران در وین خواست که علاوه بر پرونده هسته‌ای به رفتار خصمانه ایران و حمایت آن از گروه‌های نیابتی در منطقه رسیدگی کنند.

او در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر دفاع یونان رفتار ایران را «بازی دوگانه» خواند و افزود: «مقامات ایران در حالی با کت و شلوار در مذاکرات وین حضور می‌یابند که گروه‌های نیابتی آنان در خاورمیانه حملات تهاجمی تروریستی خود را افزایش می‌دهند. در این هفته شاهد حملات آنان به امارات متحده عربی بودیم.»

آمادگی برای جنگ

سخنان مقامات عالی اسرائیلی در حالی است که طی سال‌های اخیر تنش میان تهران و تل‌آویو به‌طور غیرمستقیم از طریق حملات سایبری، جنگ کشتی‌ها و بکارگیری گروه‌های نیابتی افزایش چشم‌گیری یافته است.

ایران همواره اسرائیل را در حمله به تاسیسات و سایت‌های هسته‌ای خود متهم می‌کند.

اسرائیل بارها اعلام کرده که در صورت افزایش تهدیدهای تهران به‌طور یک جانبه علیه ایران اقدام خواهد کرد.

با این حال مقامات اسرائیلی تاکید کردند که خواستار اجماع و همکاری مشترک بین‌المللی علیه تهران و بلندپروازی‌های رژیم جمهوری اسلامی هستند.

اسرائیل در هفته‌های اخیر از انجام اقداماتی ویژه جهت حمله نظامی به برنامه اتمی تسلیحاتی ایران خبر داده است.