ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 14.01.2022, 21:47

اعتصاب غذای منوچهر بختیاری در ندامتگاه مرکزی کرج


منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ چهارمین روز اعتصاب غذای خود را ندامتگاه مرکزی کرج سپری می‌کند.

به گزارش هرانا، آقای بختیاری یک روز پس از اعتصاب غذا به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده است. گفته می‌شود که این اعتصاب در اعتراض به روند پرونده و آنچه که آقای بختیاری بی عدالتی خوانده، صورت گرفته است.

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است. وی در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه، در جریان حضور و تجمع در مزار سردار اسعد بختیاری، یکی از مشروطه خواهان ایرانی، در اصفهان، به همراه خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی بازداشت و مدتی بعد آزاد شد. او همچنین در تاریخ ۲۳ تیرماه سال گذشته هنگام بازگشت از کیش به تهران، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت و در تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.