ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 14.01.2022, 12:15

درآمد ۲۰ میلیارد دلاری امارات از قاچاق سوخت ایران


دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران گفت: می‌دانیم که سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد کشور امارات از بانکرینگ سوختی که از ایران قاچاق شده، است.

به گزارش ایلنا، سعید محمد با اشاره به بازدید خود از بانکرینگ جزیره قشم در منطقه سلخ گفت: می‌دانیم که سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد کشور امارات از بانکرینگ سوخت و در واقع خدماتی که به کشتی‌ها و شناورهای مختلف از منطقه خلیج فارس به سمت بندر فجیره می‌روند، به دست می‌آید و متاسفانه باید بگوییم که بخش عمده‌ای از سوختی که امارات برای بانکرینگ از آن استفاده می‌کند از ایران قاچاق می‌شود و به سمت فجیره می‌رود و این در شرایط ما  باید بتوانیم این مزیت رقابتی ایران در منطقه احیا کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید از تردد کشتی‌ها به سمت امارات برای سوختگیری جلوگیری کنیم اظهار داشت: از اینکه کشتی‌ها به سمت قشم جذب شوند فقط بحث فروش سوخت را دنبال نمی‌کنیم بلکه تیم اجرایی این کشتی‌ها و کرو آنها به طور قطع در در قشم نیاز به اسکان و استراحت و همچنین برای تعویض کرو و تیم اجرایی نیاز به پرواز دارند که تمام این اقدامات آورده قابل توجهی از لحاظ درآمدهای ارزی برای مردم به ویژه بومی‌های این منطقه خواهد داشت. در نهایت منجر به تحرک و چرخش اقتصادی کشور می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای مقدمات این کار برنامه‌ریزی شده است تا بانکرینگ در جزیره قشم به زودی در حد قابل قبولی ارایه شود.