ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 14.01.2022, 9:56

«انتقام حتمی است»؛ خامنه‌ای با انیمیشن از «دشمن» انتقام می‌گیرد


رادیو زمانه: دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی انیمیشنی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه جمهوری اسلامی ایران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را در خونخواهی قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ترور می‌کند.

قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ سلیمانی در حمله پهپاد آمریکایی به فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس، از فرماندهان حشد شعبی و ۱۰ تن دیگر به قتل رسید.  وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و فرمانده کل قوای وقت این کشور صادر کرده‌ است. سه روز پیش از قتل سلیمانی و در پی حمله‌هایی که به سفارت آمریکا در بغداد انجام شد، ترامپ گفته بود که ایران برای این حملات، بهایی سنگین خواهد پرداخت و تأکید کرده بود که این موضوع «هشدار نیست، تهدید است.»

اکنون به مناسبت دومین سالگرد ترور سلیمانی، دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی مسابقه‌ای با عنوان «پویش» قهرمان برگزار کرده است. انیمیشن «انتقام حتمی» است یکی از آثاری است که در این مسابقه شرکت داده شده. این ویدیو ترامپ را در یک زمین گلف در مارآلاگو در ایالت فلوریدا، نشان می‌دهد که هدف حمله یک ربات مسلح که از راه دور هدایت می‌شود قرار می‌گیرد. قبل از انجام حمله، از مرکز عملیات پیامکی برای محافظان و همراهان ترامپ ارسال می‌شود که آمران و عاملان قتل سلیمانی تاوان آن را می‌پردازند. در مرکز فرماندهی می‌توان تصویر قاب گرفته شده قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را دید.

دست انتقام از آستین امت

سال گذشته در ایران از پوستری رونمایی شد که ترامپ را در زمین گلف هنگام بازی نشان می‌دهد و در همان حال یک پهپاد مسلح او را هدف قرار می‌دهد. انتشار این پوستر در حساب کاربری خامنه‌ای در شبکه توییتر با عنوان «انتقام حتمی» است، باعث شد که توییتر برای مدتی حساب کاربری خامنه‌ای را مسدود کند. چند روز بعد از انتشار این پوستر دیلی میل ویدئویی از حضور دونالد ترامپ در زمین گلف منتشر کرد که در آن چند مامور سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از جان رئیس جمهوری پیشین دیده می‌شدند.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم ۱۳ دی سال جاری طی سخنانی به مناسبت دومین سالگرد کشته شدن فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران گفته بود دونالد ترامپ «رییس جمهوری وقت آمریکا باید محاکمه و قصاص شود.» او گفته بود اگر «سازوکار محاکمه ترامپ و‌ پمپئو» فراهم نشود «دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.»

مایک پمپئو که در دولت دونالد ترامپ رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، در مصاحبه با فاکس نیوز خواهان حفاظت خودش و دونالد ترامپ در برابر «تهدیدات ایران» شد. پمپئو در مصاحبه با شان هنیتی، مجری فاکس نیوز گفت: «رهبری سیاسی در آمریکا این مسئولیت را دارد که تک تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند. این حرف واقعا و عمیقا بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظت از ترامپ و من) مسئولیت دارد.»

این رویدادها همزمان است با احتمال حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای که با آغاز سال میلادی در وین از سر گرفته شده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا تهدید رئیسی به قصاص ترامپ بر مذاکرات وین اثرگذار است گفته بود: «من توضیح مستقیمی درباره اظهارات او [رئیسی] ندارم که بدهم. می‌توانم بگویم که او سیاست‌های خودش و مخاطبان خودش را دارد که به او گوش می‌دهند، مثل بسیاری از کشورها و رهبران دیگر کشورها.»

ساکی سپس اعلام کرد اولویت دولت آمریکا در حال حاضر بازگشت به توافق هسته‌ای است.