ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 11.01.2022, 17:12

مراسم یادبود دومین سالگرد قربانیان هواپیمای اوکراینی در لندن


مراسم یادبود دومین سالگرد قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه پاسداران ایران در لندن، پایتخت انگلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، برای ابراز همدردی با بستگان ۱۷۶ قربانی هواپیمای اوکراینی در دومین سالگرد خود در مقابل عمارت شماره ۱۰ نخست وزیری انگلستان مراسمی و تظاهرتی برگزار شد.

تظاهرات کنندگان که بیشتر آنها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دادند با حمل عکس‌های قربانیان این هواپیما خواستار محاکمه شدن مجرمان شدند.

یکی از این تظاهرات کنندگان که «رعنا» نام دارد در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: امروز به منظور دادخواهی برای قربانیان هواپیمای اوکراینی که توسط رژیم ایران به صورت عمدی سرنگون شده است گردم هم آمده‌ایم.

گفتنی است هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمای اوکراین با شماره پرواز «۷۵۲» بامداد ۸ ژانویه ۲۰۲۰ پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌یف هدف سامانه دفاع هوایی سپاه پاسداران ایران قرار گرفت و ساقط شد. تمام ۱۷۶ سرنشین این هواپیما جان خود را از دست دادند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از سه روز، اعتراف کرد که این اتفاق ناشی از «خطای انسانی» بوده و هواپیمای اوکراینی هدف سامانه دفاع موشکی سپاه پاسداران قرار گرفته است.