ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 11.01.2022, 14:16

زندگی و تندرستی خانم نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر در ایران در خطر است


دبیرکل سازمان ملل متحد،
رئیس پارلمان اروپا،
رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا،
رئیس امور ایران و اروپا در پارلمان اروپا،
وزرای امور خارجه کشورها،
رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد،
جمعیت جهانی پزشکان
فدراسیون جهانی حقوق بشر،
سازمان عفو بین‌الملل.

خانم نرگس محمدی خبرنگار و فعال سرشناس حقوق بشر بار دیگر دستگیر و به سلول انفرادی در زندان اوین فرستاده شد. دستگیری خانم محمدی با ضرب و شتم ایشان انجام شد.

خانم محمدی همواره همراه و همدرد خانواده های زندانیان سیاسی و اعدام شدگان بوده و هست. او در مراسم یادبود سالگرد قتل ستار بهشتی از قربانیان دیکتاتوری جمهوری اسلامی، با ضرب و شتم توسط قوای سرکوبگر نظامی دستگیر شد.

جمهوری اسلامی مثل همیشه از فعالیت های مدنی و حقوق بشری نرگس محمدی هراس بسیار دارد. او زنی است که در مقابل جمهوری اسلامی هیچگونه مماشات نمی کند و با شجاعت تمام، یکایک موارد زیر پا گذاردن حقوق بشر توسط رژیم اسلامی را مورد انتقاد قرار می دهد.

خانم نرگس محمدی بهای هنگفتی برای این اقدام های مدنی می پردازد و حدود هفت سال است كه با خانواده خود، همسر و دختر و پسرش، تماسی ندارد.

او با نوشتن دو كتاب و تهیه یك فیلم، استفاده سیستماتیك از زندان های انفرادی طولانی مدت در جمهوری اسلامی را به منزله شكنجه سفید، در سطح جهانی مورد بحث و انتقاد قرار داد. زندان های ایران شکنجه گاه و قتلگاه زندانیان سیاسی است. مقامات حقوق بشر و دیگر مسئولان نهادهای جهانی می توانند با فرستادن بازرسان نهانی و همچنین رسمی به ایران وضعیت اسفناک زندانیان و کشته شدگان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند. به تازگی عادل کیانپور در زندان اهواز در اثر اعتصاب غذا در اعتراض به محرومیت از حق دادرسی عادلانه و بدون رسیدگی پزشکی روز ۱۱ دیماه جان باخت. نمونه ی دیگر حیدر قربانی است که به شکل غیرعادلانه و غیرانسانی در زندان سنندج اعدام شد.

ما جمهوری خواهان سوسیال دموكرات و لائیك ایران از فعالیت های مدنی خانم نرگس محمدی پشتیبانی كامل کرده و نسبت به سلامت و جان او نگرانیم و بیم آن داریم که مبادا او هم مانند عادل کیانپور و  همچنین مبارز بزرگ و بی نظیر، بکتاش آبتین(مهدی کاظمی) نویسنده، شاعر، فیلمساز و میهن دوست بی مانند که در زندان در تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۰ کشته شد او هم جان خود را از دست بدهد. ما نسبت به سلامت هزاران زندانی در سراسر ایران  احساس خطر می کنیم.

ما از مقامات محترم کشورهای امضا کننده منشور جهانی حقوق بشر و هم چنین از رؤسای سازمان ملل، پارلمان اروپا و رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا که مخاطب این دادخواست هستند، می خواهیم سفرای جمهوری اسلامی را فرا خوانده و درباره ی بی توجهی و کشتار زندانیان در ایران و دستگیری بی دلیل و توأم با ضرب و شتم خانم نرگس محمدی  توضیح بخواهند.

ما از همه مقامات مذکور و همچنین سازمان عفو بین الملل، فدراسیون جهانی حقوق بشر و رئیس جمعیت جهانی پزشکان درخواست اکید داریم و خواهش میکنیم که به طور اضطراری مقامات جمهوری اسلامی را مورد مواخذه قرار داده و خواهان آزادی فوری خانم نرگس محمدی و هزاران زندانی دیگر در سراسر استان های کشور ایران شوند.

با احترام:
پروفسور سیروس میرزایی، مسئول کمیسیون حقوق بشر حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران
ایمیل:
.(JavaScript must be enabled to view this email address)