ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 28.11.2021, 10:29

یوسف نوری، از مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیا، وزیر آموزش و پرورش شد


یوسف نوری که سابقه مدیریت در قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه دارد، با ۱۹۴  رأی موافق از مجموع ۲۶۸ رأی اخذ شده، به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت ابراهیم رئیسی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

به گزارش ایلنا، در جلسه رای اعتماد به آقای نوری، محسن زنگنه، نماینده موافق او گفت وزیر پیشنهادی شش سال در آموزش و پرورش خدمت کرده و بقیه سال‌ها در هدلینگ‌های بزرگ اقتصادی از قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران مشغول به فعالیت بوده است.

یوسف نوری در جلسه امروز مجلس از اولین اقدامات خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش را جلوگیری از نفوذ سند ۲۰۳۰ اعلام کرد و گفت باید دانش‌آموز ولایی تربیت کنیم.

«سند ۲۰۳۰» یونسکو درباره آموزش محیط زیست، برابری جنسیتی و فرصت‌های برابر اجتماعی برای زنان و مردان،  رفع تبعیض از اقلیت‌ها و ... است ولی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی سال ۹۸ گفت دشمن از طریق این سند قصد نفوذ دارد و پس از حاشیه‌های فراوان درباره آن اواخر شهریور امسال ابراهیم رئیسی اجرای این سند را برای همیشه لغو کرد.

ابراهیم رئيسی پیش از معرفی یوسف نوری، حسین باغ‌گلی و مسعود فیاضی را برای آموزش و پرورش معرفی کرد ولی مجلس به این دو وزیر پیشنهادی رای اعتماد نداد. رئيس جمهور ایران در جلسه امروز مجلس غایب بود و محمد مخبر، معاون اول او در جلسه حضور داشت.