ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 24.11.2021, 10:39

استرالیا حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کرد


استرالیا روز چهارشنبه کلیت گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استرالیا پیشتر فقط شاخه نظامی این گروه را ممنوع اعلام کرده بود. حزب الله که مورد حمایت ایران است، نفوذ زیادی در لبنان دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کارن اندروز وزیر امور داخلی استرالیا، گفت که گروه شیعه حزب‌الله «به تهدید به حملات تروریستی و حمایت از سازمان های تروریستی ادامه می‌دهد» و تهدیدی «واقعی» و «معتبر» علیه استرالیا است.

گروه حزب‌الله توسط شماری از کشورهای غربی به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی شده است، هرچند برخی از کشورها تمایلی به تحریم شاخه سیاسی این گروه ندارند؛ زیرا بیم دارند که چنین اقدامی سبب بی‌ثباتی لبنان شود و تماس با مقامات دولتی را مختل کند.

شناسایی کلیت حزب‌الله لبنان به عنوان یک سازمان تروریستی، به مفهوم تفاوت قائل نشدن میان شاخه سیاسی با شاخه نظامی آن حزب و تروریست شناختن هر دو شاخه حزب‌الله است.

گروه حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۲ میلادی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد. تاکنون چندین کشور، از جمله ایالات متحده، اسرائیل، آلمان، صربستان، لیتوانی، استونی، لتونی، و اکنون استرالیا کلیت این گروه را به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.