ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 22.11.2021, 11:10

عسل محمدی از زندان اوین آزاد شد


عسل محمدی، فعال کارگری، امروز دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰،  به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش هرانا، آزادی خانم محمدی با تودیع قرار کفالت صورت گرفته و هیراد پیربداقی علیرغم سپری شدن ۱۶ روز از زمان بازداشت، کماکان در یکی از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برد.

عسل محمدی و هیراد پیربداقی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه همراه با خشونت بازداشت  شده و منزل آن ها نیز مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. یک منبع مطلع در خصوص نحوه بازداشت این شهروندان به هرانا گفت: “نیروهای امنیتی در زمان بازداشت خود را یکی از همسایه ها معرفی کرده و به زور وارد خانه شدند. آقای پیربداقی را مورد ضرب و شتم قرار داده و در حالی که تنها حکم بازداشت وی را داشتند اقدام به دستگیری عسل محمدی نیز کرده‌اند.”

به گفته این منبع مطلع “آقای پیربداقی از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی بسر می‌برد و با وجود سرد شدن هوا تنها یک دست لباس به او داده شده که باید همان را شسته و خیس به تن کند، همچنین اجازه خرید مایحتاج نیز به او داده نمی‌شود.”

خانم محمدی روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه به یکی از سلول‌های جمعی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

روز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه، آقای پیربداقی در خصوص اتهام اجتماع و تبانی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه این شهروندان به همراه ۷ تن از فعالین مدنی دیگر با حضور در دفتر قضایی نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی اعلام شکایت کردند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت این فعالین اطلاعی در دست نیست.

عسل محمدی و  هیراد پیربداغی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود و دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌اند.