ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 20.10.2021, 22:34

اعدام مترجم نیروهای استرالیایی توسط طالبان


العربیه: با پایان خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی و تسلط گروه طالبان بر افغانستان همچنان بسیاری از شهروندان خارجی و همکاران افغان نیروهای غربی از این کشور تخلیه نشده و در معرض خطر هستند.

در همین راستا دولت استرالیا چهارشنبه، ۲۰ اکتبر، اعلام کرد که یک افسر ارتش پیشین افغانستان که به عنوان مترجم با نیروهای استرالیایی در این کشور کار کرده بود، در روزهای اخیر از سوی طالبان اعدام شده است.

به گزارش «دیلی میل»، این افسر ارتش افغانستان که به عنوان مترجم با نیروی استرالیا نیز کار می‌کرد، توسط طالبان اعدام شده است.

براساس این گزارش، همسر و فرزندان این مترجم که در خطر شدید قرار دارند و در حال حاضر در مکان نامعلومی پنهان شده‌اند، از دولت استرالیا درخواست کمک کرده‌اند تا آنها را از افغانستان خارج کند.

خواهر این مترجم که در استرالیا زندگی می‌کند، روز چهارشنبه از طریق وکیل خانواده خود فاش کرد که برادرش اخیراً اعدام شده است.

شرحی رفیع، وکیل خانواده این مترجم در استرالیا نیز ضمن دشوار خواندن شرایط افغانستان، گفت؛ «به این خانواده در مورد روند تخلیه اضطراری دولت استرالیا اطلاع داده نشده بود و به همین خاطر شامل این روند نشده بود.»

رفیع افزود: «حالا او اعدام شده و خانواده‌اش در وضعیت ناامیدی به سر می‌برند و تنها آن‌ها در این شرایط نیستند.»

الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا در پی اعدام این مترجم سابق نیروهای استرالیایی در افغانستان وعده سپرد که حکومت متبوع وی به تلاش‌های خود برای نجات همکاران افغان، ادامه می‌دهد.

هاوک گفت، حکومت همچنان سعی دارد افراد را به سلامت از کشور تحت کنترل طالبان خارج کند.

این مترجم که نامی از او گرفته نشده، همراه با همسر و فرزندانش که اکنون در خفا به‌سر می‌برند منتظر ویزای بشردوستانه استرالیا بودند.

به گفته وزیر مهاجرت استرالیا، این یک معادله وحشت‌ناک برای مردم در افغانستان است، مردم وقتی می‌خواهند فرار کنند، بازداشت می‌شوند.

او افزود: «ما از هر اهرمی که در جامعه بین‌المللی در دست داریم، استفاده می‌کنیم.»

بر اساس گزارشی که هفته گذشته به مجلس استرالیا ارائه شد، حکومت این کشور از زمان سقوط کابل به دست طالبان ۲۶ هزار درخواست پناهندگی از اتباع افغانستان دریافت کرده که در مجموع شامل بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌شوند.

استرالیا چندی قبل، اعلام کرد، ۳ هزار ویزا بشردوستانه برای افغان‌های در معرض خطر ارائه می‌کند.