ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 13.10.2021, 9:12

غزل‌خوانی سفیر ترکیه در تهران در روز جهانی حافظ


پروفسور دریا اورس، سفیر ترکیه در ایران در اولین «شام دوستی» موسسه فرهنگی اکو که به مناسبت روز بزرگداشت «حافظ، شاعر دوستی» به صورت شب شعر دیپلماتیک با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و برخی سفرای کشورهای اروپایی برگزار شد، حضور یافت.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: امروز ۱۲ اکتبر برابر با بیستم ماه مهر، روز بزرگداشت شاعر بزرگ ایرانی حافظ شیرازی است.ما نیز به همین مناسبت به دعوت موسسه فرهنگی اکو در مراسم «شام دوستی» حضور یافتیم.

اورس در ادامه گفت: همه حضار ابیاتی از حافظ را به زبان‌های فارسی، ترکی و دیگر زبان‌ها قرائت کردیم. به این ترتیب فضا و محیطی برای توسعه روابط دوستی، محبت و برادری میان کشورها از طریق ادبیات ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: نه فقط روابط سیاسی و تجاری بلکه روابط فرهنگی و هنری و ادبیات کلاسیک نقش موثری در تحکیم پیوندهای مهر و دوستی میان مردم و کشورها برعهده دارند.

اورس خاطرنشان کرد: از این لحاظ امشب اشعار حافظ شیرازی که تاثیر زیادی بویژه در ادبیات کلاسیک ترک داشته است، را به زبان‌های ترکی و فارسی خواندیم. ما نیز در این برنامه‌ که با هدف تقویت صلح و پیوندهای برادری و دوستی در منطقه و کشورها ترتیب داده شده، گردهم آمدیم.

سفیر ترکیه در تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور در این برنامه به همراه سایر سفیران و رایزنان فرهنگی در ایران، گفت: بار دیگر قدرت شعر و ادبیات را دیده و می‌خواهیم به دیگران هم نشان دهیم.