ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 12.10.2021, 15:30

تساوی بدون گل ایران و کره‌جنوبی در نیمه نخست


تیم‌ملی فوتبال ایران در نیمه نخست با کره جنوبی به تساوی بدون گل رسید.

به گزارش ایسنا، تیم‌ملی فوتبال ایران امروز (سه‌شنبه) در چارچوب چهارمین دیدارش از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف کره‌جنوبی رفت. نیمه نخست این دیدار که در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کره‌ای‌ها غافل‌گیر کننده بازی را آغاز کردند و در همان دقیقه اول حمله خطرناکی به سمت دروازه ایران داشتند اما ضربه جو هوانگ به دیواره دروازه ایران برخورد کرد و به بیرون رفت. پس از این حمله غافل‌گیر کننده، بازی به تعادل کشیده شد و هر دو تیم سعی در ایجاد موقعیت داشتند اما عملکرد خوب مدافعان مانع از به نتیجه رسیدن این حملات شد.

این روال تا دقیقه ۱۰ پیگیری شد تا این که سون از جناح چپ نفوذ کرد و پاس کات بک به داخل محوطه جریمه ایران داد. در این صحنه که مدافعان ایران دوباره از جو هوانگ غافل شده بودند به توپ رسید اما خوشبختانه توپ از بین پاهای این مهاجم کره‌ جنوبی عبور کرد. کره‌ای‌ها در این دقایق عملکرد بهتری داشتند اما ایران بالاخره توانست نخستین موقعیت خطرناکش را در دقیقه ۱۵ روی شوت کاپیتان جهانبخش از پشت محوطه جریمه ایجاد کند اما ضربه زیبای او با اختلاف کمی از بالای زاویه مخالف دروازه به بیرون رفت.

شاگردان اسکوچیچ از دقیقه ۲۰ مالکیت میدان را در اختیار گرفتند و توپ را بیشتر به گردش در آوردند. زوج آزمون – طارمی در دقیقه ۲۶ تا آستانه باز کردن دروازه کره جنوبی پیش رفتند اما شوت مهدی طارمی در شلوغی محوطه جریمه به مدافعان کره برخورد کرد و برگشت. در ادامه باز هم توپ و میدان در اختیار ایران بود ولی هیچ موقعیتی روی دروازه تیم‌ها ایجاد نشد تا این که در دقیقه ۳۲ شوت اینبئوم، مدافع راست کره جنوبی پس از برخورد با مدافع ایران با اختلاف دو متری از کنار دروازه به کرنر رفت.

کره‌ای‌ها پس از این صحنه برتری نسبی پیدا کرد ولی این برتری منجر به موقعیت‌سازی نشد. با این حال ایران در ضد حملات با وجود به نتیجه نرسیدن توپ‌ها خطرناک ظاهر شد و حتی در دقیقه ۳۷ کار ترکیبی طارمی و جهانبخش می‌توانست یک موقعیت عالی برای ایران ایجاد کند اما پاس جهانبخش در لحظه آخر توسط مدافع کره قطع شد و به طارمی نرسید.

در ادامه بازی در اختیار کره بود تا دقایق پایانی نیمه نخست که آزمون و طارمی دروازه کره جنوبی را به توپ بستند اما همه توپ‌ها با واکنش دروازه‌بان حریف دفع شد.