ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 12.10.2021, 11:18

رئیس جمهوری اسرائیل: دست اسرائیل به سوی صلح دراز شده است


اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل در سخنان امروز خود ابراز امیدواری کرد که پس از توافق سازش اسرائیل و کشورهای عربی، بسیاری از کشورهای دیگر خاورمیانه “از راه گفت‌وگو و مدارا” تقلید کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، اسحاق هرتزوگ در دهمین کنفرانس دیپلماتیک سالانه روز سه‌شنبه گفت: دست اسرائیل به سوی صلح دراز شده است و آماده گفت‌وگو با هر یک از همسایگانش است که مایل به صلح هستند.

وی در ادامه اظهارات خود گفت:  توافقنامه صلح و عادی‌سازی که بین اسرائیل و سه کشور عربی از یک سال پیش امضا شد، یک پیشرفت چشمگیر در تاریخ منطقه ما بود. این توافق انتخاب شجاعانه ملت‌های نجیب عرب با وساطت خوب ایالات متحده بود که سیاست شکست خورده محرومیت، عدم گفت‌وگو و عدم تحمل را کنار گذاشت و در عوض آینده‌ای مبتنی بر مشارکت با اسرائیل را انتخاب کرد.

هرتزوگ گفت: “من متعهد به تقویت چنین گفت‌وگوهایی و خطوط ارتباطی باز با رهبران جهان از طرف ملت اسرائیل هستم. من معتقدم که بخشی از وظیفه ما این است که با هر کسی در منطقه که مایل است یا می‌خواهد با ما گفت‌وگو کند، گفت‌وگو کنیم.”

وی گفت: “مدارا باید پایه و اساس جامعه ما باشد و نقطه کانونی دوره من به عنوان رئیس جمهوری اسرائیل در جامعه اسرائیل خواهد بود. ما باید بفهمیم که شکست گفت‌وگو موجب تهدید داخلی و خارجی است.”

رئیس جمهوری اسرائیل افزود: توافقنامه سازش ما و کشورهای عربی مثال دلگرم کننده‌ای از تأثیر مثبت گفت‌وگو است، در حالی که تهدید ایران نمونه‌ای از شکست گفت‌وگو است.

هرتزوگ افزود: “در اینجا، ما شاهد ناکامی جهان در اقدام هماهنگ برای رسیدن به یک استراتژی در راستای شکستن شاخک‌های ایران در خاورمیانه، مهار برنامه موشک‌های بالستیک و تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران هستیم. ایران از این بی‌عملی و عدم هماهنگی سوءاستفاده می‌کند، این امر تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی است.”