ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 11.10.2021, 12:49

مرزبانی آذربایجان: استفاده از خاک جمهوری آذربایجان علیه ایران صحت ندارد


خبرگزاری ترند نوشت: نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای “اتهامات درخصوص استفاده از خاک این کشور علیه ایران” را رد کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه گفته شده است: «هیچ‌گاه نیروهای طرف ثالث در مرز دولتی آذربایجان وجود نداشته و نخواهند داشت. برخی شایعات مبنی بر اینکه از خاک آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌شود و نمایندگانی از یک جنبش افراطی مذهبی در آن حضور دارند، غلط است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان از پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها برخوردار است و هیچ نیازی به حمایت نیروی خارجی برای مرزبانی قابل اطمینان و محافظت از مرزهای آذربایجان، ندارد.»

همچنین در این بیانیه تاکید شده است که اکنون وضعیت عملیاتی مرز مشترک ایران و آذربایجان کاملا با ثبات است و کاملا تحت کنترل قرار دارد. علاوه براین، هرگونه تحریک در مرزهای کشور علیه منافع ملی آذربایجان سرکوب خواهد شد.

پیش از این نیز الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان وجود هرگونه نیروی خارجی در مرزهای این کشور با ایران را رد کرده و گفته بود که این اتهامات، بی‌اساس بوده و باید پاسخ داده شود.

رئیس جمهور آذربایجان هم‌چنین از مقام‌های ایران خواسته بود اگر سند و مدرکی درباره ادعاهای خود دارند ارائه دهند.