ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.09.2021, 12:46

دادگاهی که کاش ضبط می‌شد / حسن اسدی زیدآبادی


کاش دفاعیات مهدی در دادگاه بیانیه ۷۷ نفر ضبط شده باشه یکروزی ببینید و بشنوید. اینکه چجوری با بلدوزر از روی نماینده دادستان و کیفرخواست و قاضی رد شد و همه را محکوم کرد. یه جایی به قاضی دادگاه انقلاب که از این آخوندهای نسل دومی و جوانان انقلابی هست گفت جرم ما اینکه پرسیدیم چرا آدم ها را (در قضیه اعتراضات آبان) کشتید حالا ما که گفتیم چرا باید محاکمه بشیم یا شما که کشتید؟!

واقعا در اون چند جلسه که خود من محور دفاعیاتم را مباحث شکلی و ایرادات فنی حقوقی قرار داده بودم مهدی با چنان شدت و حدتی و البته مسلط به قانون و صریح از مواضع خودش دفاع کرد که فکر کنم

حتی اون قاضی هم تحت تأثیر شجاعتش قرار گرفت.

وسط بحث‌های داغ دادگاه وقتی من با عبارات نسبتا تندی نماینده دادستان که یک خانم جوانی بود را خطاب کردم قاضی در واکنش گفت فلانی به همکار ما که اینجاست توهین کرده. مهدی درجا گفت همین که شما نماینده دادستان که شاکی ماست را همکار می دونی پس تکلیف استقلالت هم معلومه.

اصلا اول جلسه دادگاه این خانم نماینده دادستان رفت پشت جایگاه چوبی که مقابل قاضی قرار داره و کنار قاضی نشست‌، مهدی درجا بلند شد گفت آقای قاضی من می خواهم بیام روی اون یکی صندلی کنار شما بشینم، قاضی گیج شد چی میگه این، گفت نمی فهمم یعنی چی؟! مهدی هم گفت وقتی شاکی ما اونجا میشینه منم باید بیام اون بالا. خلاصه نماینده دادستان مجبور شد جاش را عوض کنه و از اون جایگاه بیاد پایین.

در همین دادگاه مصطفی نيلی هم بعنوان وکیل مهدی و یکنفر دیگر حاضر بود و مصطفی هم به همین ترتیب دفاع محکمی از موکل‌هاش کرد.

حالا اینا رو گفتم که یادآوری کنم آخر سر هم اون کسی که بخاطر اعتراض به سرکوب آبان ۹۸ و زدن هواپیمای اوکراینی پای حرفش واستاد و الان بطور واقعی در زندانه همین مهدی‌محمودیان هست که یه عده کلی بدوبیراه و حرف مفت علیه‌اش درست کردند و راه انداختند.

همانطورکه مهدی همون آدمی بود که سال۸۸ از قطعات بی‌نام ونشان کشته های اعتراضات فیلم و گزارش تهیه کرد و پی‌گیر ماجراهای مرتبط باکهریزک هم بود و بخاطر همه اینها هم ۵سال (بطور واقعی) زندان کشید.

نه اینکه عدد زندان حکم نکشیده را بگیره سردست و با یکماه سابقه بازداشت دوردنیا دور قهرمانی بزنه.

منبع:‌ توییتر حسن اسدی زیدآبادی