ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 23.09.2021, 18:17

آمریکا: پنجره مذاکرات هسته‌ای تا ابد باز باقی نخواهد ماند


یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید ایران تا ابد برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای زمان ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی به شرط فاش نشدن نام خود با اشاره به اینکه پنجره مذاکرات هسته‌ای همچنان باز است به خبرنگاران گفت که صبر آمریکا تا ابد ادامه نخواهد داشت.

وی در این زمینه گفت: ما همچنان مشتاق هستیم و همچنان می‌خواهیم به میز مذاکره بازگردیم. پنجره فرضت همچنان باز است اما اگر ایران مسیر دیگری اتخاذ کند، این پنجره تا ابد باز نخواهد ماند.

این مقام آمریکایی از تعیین ضرب‌الاجل برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای یا  خودداری کرد. وی همچنین حاضر نشد اعلام کند که واشنگتن در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات وین دست به چه کارهایی خواهد زد.

قدرت های جهانی تا کنون شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته ای در وین را برگزار کرده‌اند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا در محل مذاکرات برگزار شدند. البته ایران و آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می گرفتند.

برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت ابراهیم رئیسی به تاخیر افتاد. زمان دقیق از سرگیری مذاکرات مشخص نیست، اما ایران اخیرا گفته است که این مذاکرات می تواند ظرف چند هفته آتی از سر گرفته شود.