ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 22.09.2021, 11:31

باید اتاق فکری متشکل از اصلاح‌طلبان اصلی کشور تشکیل شود


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند این کشور از هم بپاشد؛ چرا که می‌دانند اگر این اتفاق بیفتد بعدها دیگر نمی‌توان کاری از پیش برد.

حسین انصاری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که چقدر ضرورت دارد باتوجه به شرایط کشور اتاق فکری با حضور برخی از چهره‌های برجسته مثل آقایان روحانی، آملی لاریجانی، محمد خاتمی، علی لاریجانی برای برون رفت از مشکلات تشکیل شود گفت: معقتدم اگر بنا باشد اتاق فکری وجود داشته باشد، باید از طرف خود اصلاح‌طلبان اصلی مانند آقایان خاتمی، کرباسچی، تاجزاده و امثال این اشخاص  تشکیل شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من آقایان روحانی و آملی لاریجانی هرچه انرژی در توان داشتند، در همان  جهت خاصی که ما نمی‌پسندیم تمام کردند؛ حال  ممکن است  آقای علی لاریجانی تا حدی محلی از اعراب داشته و شاید بتواند دوباره تاثیری داشته باشد اما آقایان روحانی و آملی لاریجانی مهره‌های سوخته‌ای هستند که دیگر کاری از آنهت ساخته نیست و انرژی برای اینکه عملی انجام دهند و یا نقشی ایفا کنند، ندارند

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که چقدر نیاز است که امروز گفت‌وگوی بین جریان اصلاحات و هسته سخت قدرت همان‌طور که رئیس دولت اصلاحات بارها عنوان کرده است گفت‌وگوی ملی باید شکل بگیرد، انجام شود، عنوان کرد: اصلاح‌طلبان به نظر من تنها منحصر در آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان اسمی و رسمی نیست، اصلاح‌طلبی یک تفکر عامی است که شامل تمام دانشمندان کارشناسان و متخصصان  کشور می‌شود.

انصاری‌راد تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند این کشور از هم بپاشد؛ چراکه می‌دانند اگر این اتفاق بیفتد، بعدها دیگر نمی‌توان کاری از پیش برد و می‌شود پیش‌بینی کرد سرنوشت این مملکت، ملت و فرهنگ به کجا کشیده شود.

وی افزود: در کشور در این ۴۰ سال سیاست‌های اشتباهی مانند خشونت‌ها و جنگ‌ها صورت گرفته است از همین رو اصلاح‌طلبان معتقدند می‌شود در کشور  به صورت مسالمت‌آمیز یک تغییر و تحول اتفاق بیفتد و اصلاحی صورت گیرد. البته این تفکر منحصر به اصلاح‌طلبان اسمی نیستند، بسیاری از دانشمندان و متخصصان کشورمان اصلاح‌طلب‌اند حتی بسیاری از اصولگرایانی که معقول‌تر و نرم‌تر هستند، اصلاح‌طلب‌اند و می‌دانند که سیاست‌های موجود کارساز نبوده است و امروز هم کارساز نخواهد بود، البته من دعا می‌کنم که بتوانند اعتماد و رضایت ملت را به دست بیاورد، چراکه بدون اعتماد و رضایت ملت نه این کشور به سامان می‌رسد و نه مشروعیت و قانونی برای حکومت می‌ماند.

انصاری‌راد تاکید کرد: معتقدم عقلای بی‌غرض این ممکلت اصلاح‌طلب هستند و اصلاح‌طلبی یک ضرورت قطعی، تاریخی و مسلم برای به سامان رساندن این مملکت و جلوگیری از آسیب‌هایی است که به کشور وارد شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اصلاح‌طلبان در مواجهه با دولت جدید چه راهبردی را باید اتخاذ کنند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان قطعاً باید با صراحت سیاست‌های غلط و اشتباهی که تاکنون کارساز نبوده است را بازگو کنند تا از آن‌ها دست بردارند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بین اصلاح‌طلبان شخصیت‌ها و احزاب بسیار معتبری وجود دارند که بتوانند باهم متحد شوند تا کشور را از این رویه‌ای که ۴۰ سال است دنبال می‌کند و محصولی جز فقر، خشونت و فساد و ضعف و انزوا نداشته است، نجات دهند.