ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 21.07.2021, 16:49

اوضاع بسیار وخیم شیوع کرونا در مازندران!


ایسنا: سرایت ویروس هندی یا همان دلتا بسیار بالا است، تعداد بیماران در مازندران به شدت افزایش پیدا کرده و مسئولان بهداشتی همچنان بر پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی تاکید دارند، با این حال، مازندران مقصد بسیاری از مسافرانی شده که از تعطیلات این روزهای تهران، البرز و تعطیلات عید قربان استفاده کردند و به این استان آمدند، موضوعی که می‌تواند در نهایت به افزایش این آمار بیانجامد.

مسئولان بهداشتی می‌گویند، آنهایی که قصد سفر کردند و در ترافیک جاده های شمال هستند به همان اندازه کارشان خطرناک است که تجمعات مذهبی، دورهمی‌ها و همایش‌ها نگران کننده است.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع بالای ویروس دلتا در مازندران، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۲۷۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵۷۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری شدند که از این تعداد ۲۴۲ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۴۷۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۱٠۸ بیمار جدید بستری و ۶۸ بیمار هم ترخیص شدند، ۳۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در صفحه مجازی روابط عمومی دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران، در این زمینه، اظهار کرده است: وضعیت بیمارستان‌ها نگران‌کننده شده و بار مراجعات برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر روند به همین منوال باشد و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، روزهای سخت‌تری در انتظارمان خواهد بود، گفت: همه آحاد جامعه برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس و قطع زنجیره انتقال بیماری، دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را به صورت جدی رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز هشدار داده، وضعیت موج پنجم همه‌گیری کرونا در این استان بسیار وخیم است و تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر ارائه خدمات به بیماران کوویدی است.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که در تمام شهرستان‌های مازندران، ظرفیت تخت‌ها تکمیل شده و در برخی بیمارستان‌ها، تمام بخش‌ها به کرونا اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون ۲۰۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.