ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 16.07.2021, 22:24

مرگ ۵ کارگر در اتاق استراحت در اثر دودگرفتگی


آتش‌سوزی در کارگاه مبل‌سازی جان  ۵ کارگر افغان را که در اتاق استراحت گرفتار شده بودند، گرفت.

به گزارش همشهری، حدود ساعت ۲۱ شامگاه پنجشنبه به آتش‌نشانان پایتخت خبر رسید که یک کارگاه مبل‌سازی در بزرگراه آزادگان دچار حریق شده است. به‌دنبال این تماس آتش‌نشانان ۵ ایستگاه راهی محل حادثه شدند. آنجا یک گاراژ بزرگ بود که چندهزار متر وسعت داشت و داخل آن  چندین کارگاه وجود داشت که در زمینه چوب بری و مبل‌سازی‌ فعالیت داشتند.

شواهد نشان می‌داد که یکی از این کارگاه‌ها که حدود ۵۰۰ متر وسعت داشت و مسقف بود دچار آتش‌سوزی شده است.

به‌گفته سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، دود و آتش از زیر سقف‌های کارگاه بیرون می‌زد و در و پنجره‌های این کارگاه به‌طور کامل بسته شده بود. آتش‌نشانان با تجهیزاتی که داشتند مشغول بریدن در و پنجره‌ها شدند و توانستند در مدت کوتاهی به داخل سوله نفوذ کنند.

وی ادامه داد: گروهی پس از ورود به کارگاه عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. گروه  دیگر نیز به جست‌و‌جو در آنجا پرداختند و  در قسمتی از کارگاه که اتاقی برای استراحت بود با پیکر ۵ کارگر مواجه شدند و آنها را خارج کردند اما اورژانس اعلام کرد که تمام این ۵ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

وقتی اورژانس مرگ ۵ کارگر را تأیید کرد، ماجرای حریق مرگبار به قاضی حبیب‌الله صادقی بازپرس جنایی تهران گزارش شد. بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که کارگران فوت شده به‌دلیل دودگرفتگی جانشان را از دست داده‌اند. اما با وجود این، قاضی دستور انتقال اجساد آنها به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت اصلی مرگ مشخص شود.

همچنین مشخص شد که آنها اهل کشور افغانستان و بین ۱۷تا ۳۰ ساله بودند. بازپرس جنایی در ادامه دستور بازبینی تصاویر دوربین مداربسته کارگاه و تعیین علت این حریق مرگبار را از سوی کارشناس آتش‌نشانی صادر کرد. این در حالی است که در تحقیقات اولیه این موضوع مطرح شده که کارگران اجاقی در کارگاه چوب و مبل‌سازی‌ روشن کرده بودند و همین اجاق باعث آغاز آتش‌سوزی شده است.

اما با این حال موضوع در حال بررسی است. بازپرس جنایی تهران همچنین دستور بازداشت صاحب کارگاه به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی و انجام تحقیقات بیشتر از وی را نیز صادر کرده است.