ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 17.06.2021, 10:57

رژه زنان موتورسوار در «فصل انتخابات»


یک فعال سیاسی می‌گوید: برخلاف ادعایی که می‌شود رای مردم بسیار مهم است و هر تلاشی می‌کنند که مردم بیایند پای صندوق رأی و تلاش می‌کنند که با هر رویکردی که امکانپذیر است برای منافع اقشار مختلف جذابیت ایجاد کنند تا پای صندوق بیایند.

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص استفاده از تصاویر بانوان با حجاب‌ آزاد و همچنین انتشار اخبار و تصاویری با عنوان «رژه زنان موتورسوار در حمایت از آقای رئیسی»، گفت: من فقط این عکس را دیدم و به  چشم خودم مشاهده نکردم. اما به طور کلی فصل انتخابات که می‌شود خیلی چیزهایی که شاید در طول سال چندان مورد پسند از سوی دیدگاه‌های برخی تصمیم سازان و تصمیم گیران نیست، در فصل انتخابات تغییر شکل می‌دهند و قابل تحمل و پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که شاید برخلاف آن ادعایی که می‌شد که رأی مردم خیلی جدی نیست و با رأی حداقلی هم ما می‌توانیم مشروعیت را داشته باشیم، است و ظاهرا کلام با عمل یکی نیست؛ چرا که وقتی شما این ظرفیت‌ها را ایجاد می‌کنید و برای هر قشر و گروهی جذابیت ایجاد می‌کنید که به سمت انتخابات هدایت شوند، این نشان می‌دهد که رأی مردم بسیار با اهمیت است و برای حضور مردم شما تلاش می‌کنید که از هر ظرفیتی استفاده کنید.

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: اما اینکه بعضی موضوعات برای برخی مباح است و برای برخی دیگر گناه کبیره است؛ این به خاطر نوع رویکردی است که در اختیار برخی از تصمیم‌گیران وجود دارد و این چالش در طول دو دهه گذشته همواره مطرح بوده که چه اتفاقی رخ می‌دهد که یک موضوعی که تا پیش از این نسبت به آن وامصیبتا سر داده می‌شد و گروهی دلواپس فرهنگ و مسائل انسانی و حقوق شرعی می‌‌شدند، وقتی به نزدیکان خودشان می‌رسند و در فصول انتخابات می‌شود، رویکرد دیگری را در پیش می‌گیرند.

نژادبهرام ادامه داد: از درون این اتفاق دو نکته می‌توانیم دریافت کنیم نخست اینکه برخلاف ادعایی که می‌شود رای مردم بسیار مهم است و هر تلاشی می‌کنند که مردم بیایند پای صندوق رأی و تلاش می‌کنند که با هر رویکردی که امکانپذیر است برای منافع اقشار مختلف جذابیت ایجاد کنند تا پای صندوق بیایند.

وی همچنین با اشاره به روایت توصیه پیام اکرم(ص) به کودکی برای خرما نخوردن، تصریح کرد: این داستان به ما نشان می‌دهد که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تاکید توجه داشتند که وقتی کاری را انسان خودش انجام می‌دهد نباید دیگران را از آن منع کند.

این کنشگر سیاسی در پایان تاکید کرد: باید یکبار تکلیف این مساله یکبار روشن شود، اگر اشکالی ندارد در تمام فصول سال این اتفاقات وجود داشته باشد، همین اخیرا من یک کلیپی دیدم از ستاد یکی از کاندیداهای جریان اصولگرا در یکی از شهرستان‌ها که در آن یک خانم و آقایی با هم هم‌خوانی می‌کردند و در آن خانم تکخوانی می‌کرد؛ برای من جالب بود که فصل انتخابات که می‌رسد همه این‌ها عادی‌انگاری می‌شود. اگر واقعا این مساله از دیدگاه تصمیم‌سازان عادی است، پس در تمام طول سال این اندازه تریبون‌های مختلف کشور نسبت به آن حساسیت نشان ندهند و ائمه جمعه و جماعات هم با این قضیه کنار بیایند و این عادی بودن فقط در انتخابات نباشد.