ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 16.06.2021, 17:37

خسارت ۵.۵ میلیارد دلاری شرکت هواپیمایی امارات


میدل ایست نیوز: شرکت هواپیمایی امارات، بزرگ‌ترین ناوگان حمل و نقل هوایی در خاورمیانه، در سال مالی گذشته ۵.۵ میلیارد دلار خسارت را ثبت کرد که در سه دهه گذشته بی سابقه است.

این شرکت در بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد تأکید کرد که به علت ادامه یافتن محدودیت‌های مربوط به کرونا و کاهش ترددهای هوایی، این شرکت ۲۰.۳ میلیارد درهم (۵.۵ میلیارد دلار) خسارت ثبت کرده است و سودش در سال گذشته ۱.۱ میلیارد درهم (۲۸۸ میلیون دلار) بوده است.

آخرین بار که این شرکت عظیم خسارت داده بوده به سال مالی ۱۹۸۷-۱۹۸۸ یعنی اوایل شکل‌گیری‌اش مربوط می‌شود.

شرکت هواپیمایی امارات با آغاز شیوع کرونا ناچار به کاهش مقصدهای پروازی خود شد و در سال گذشته چند هفته هیچ پروازی نداشت اما از نیمه ۲۰۲۱ دبی درهای خود را به روی گردشگران جهان بازگشود.

«احمد بن سعید آل مکتوم»، مدیر اجرایی مجموعه هواپیمایی امارات تأکید کرد که بیماری همه‌گیر کووید ـ ۱۹ همچنان خسارت‌های سنگینی به بخش‌های گردشگری و سفر وارد می‌آورد.

این شرکت در این سال مالی ۶.۶ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده که نشان دهنده کاهش ۸۸ درصدی در مقایسه با سال مالی گذشته و کاهش ۶۶ درصدی درآمدهایش به ۳۰.۹ میلیارد درهم (۸.۴ میلیارد دلار) بوده است.

این شرکت برای اولین بار از زمان تأسیس ناچار به کاهش ۳۱ درصدی نیروی کار خود شد. این شرکت در حال حاضر ۷۵ هزار و ۱۴۵ کارمند با ۱۶۰ تابعیت دارد.