ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 10.06.2021, 10:11

ادامه اعتصاب غذای دو زندانی در زندان بوکان


به دلیل بی‌توجهی مسئولین زندان بوکان نسبت به خواسته‌های دو زندانی اعتصابی به نام‌های میکائیل معینی و آزاد سعیدی، این زندانیان کماکان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند. همچنین وضعیت سلامتی میکائیل معینی در بیست و ششمی روز اعتصاب غذایش نگران کننده اعلام شده است.

بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، میکائیل معینی که از تاریخ ۲۶ اردیبهشت در اعتراض به افزایش میزان وثیقه برای اعزام به مرخصی در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد دچار افت فشار و کاهش وزن شدید شده است. این زندانی در روزهای گذشته چندین بار توسط هم‌بندیهایش به بهداری زندان انتقال یافته اما علی‌رغم اصرار کارمندان بهداری زندان از دریافت سرم خودداری کرده و به داخل بند بازگشته است. میکائیل معینی از ۲۸ ماه پیش در زندان بوکان به‌سر می‌برد و به اتهام جرایم مواد مخدری به ۵ سال حبس محکوم شده است. وی پیشتر در فرودین‌ ماه سال‌جاری نیز به مدت ۸ روز دست به اعتصاب غذا زده بود که با قول مساعد مسئولین زندان به اعتصاب خود پایان داد.

همچنین آزاد سعیدی که در اعتراض به متوقف شدن اعزام وی به مرخصی با دستور دادستانی از روز چهارشنبه ۱۲ خرداد دست به اعتصاب غذا زده است کماکان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

این زندانی مدتی پیش به دستور دادستانی بوکان از اعزام به مرخصی محروم شده است و این در حالی است که وی پیشتر ۱۴ بار به مرخصی اعزام شده بود.  وی حدود ۷ سال پیش به اتهام جرائم مواد مخدری بازداشت و به ۲۵ سال حبس محکوم شد.