ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 09.06.2021, 14:16

مریم ابراهیم‌وند، کارگردان سینما از زندان آزاد شد


به گزارش انصاف نیوز، مریم ابراهیم وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما از زندان قرچک ورامین آزاد شد

او در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه علی‌رغم پایان دوران حکمش با عنوان مرخصی و با قرار وثیقه ۳ میلیارد و ۵۰۰ تومانی از زندان بیرون آمد؛ با این حال روز ۱۱ خرداد ماه با مراجعه به دادسرا حکم آزادی او اعلام شده است.

مریم ابراهیم‌وند از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ با شکایت «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» به چند اتهام و با شکایت نهاد ریاست جمهوری به یک اتهام متهم شد. او در نهایت با رضایت نهاد ریاست جمهوری در دادگاه تجدیدنظر از اتهام «توهین به ریاست جمهوری» تبرئه شد.

هم‌چنین دادگاه تجدیدنظر اتهاماتی را که مربوط به ساخت فیلم‌هایش بودند، مردود دانست و حکم برائت را برای وی صادر کرد؛ ولی برای دو مورد اتهام دیگر با عنوان‌های «نشر اکاذیب» و «اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶» با شکایت اطلاعات سپاه پاسداران، محکوم به دو سال زندان و جریمه سنگین یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومانی شد.

ابراهیم‌وند برای اولین بار در شهریور ۱۳۹۵ از سوی ماموران اطلاعات سپاه در محل کار خود بازداشت و ۳۵ روز را در سلول انفرادی بند «دو الف» سپاه پاسداران در زندان «اوین» گذراند. او بعد از ۳۵ روز بازداشت، با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.