ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 09.06.2021, 10:54

دست‌کم ۸۰۰ سرباز پس از کودتا در میانمار ارتش را ترک کردند


خبرگزاری آناتولی: سروان لین هتت اونگ که در ماه مارس به دلیل مخالفت با کودتا از ارتش میانمار جدا شد در مصاحبه با سایت خبری «Myanmar Now» اظهار داشت: از اول فوریه تاکنون دست‌کم ۸۰۰ سرباز از ارتش برای حمایت از جنبش‌های ضد کودتا از ارتش جدا شدند.

وی افزود: سه چهارم کسانی که از ارتش جدا شدند به گروه‌های دفاع مردمی که توسط دولت غیرنظامی علیه کودتا تأسیس شد، پیوستند؛ مابقی نیز می خواهند از مخالفان کودتا بدون پیوستن به گروه‌های مسلح حمایت کنند.

اونگ با تاکید بر اینکه حدود ۱۰۰ نفری که از ارتش میانمار جدا شدند از درجه داران بودند، گفت: برخی از این افراد به شورشیان در ایالت‌هایی که تحت کنترل گروه‌های مسلح قومی است آموزش نظامی می دهند.

- کودتای نظامی در میانمار

ارتش میانمار روز اول فوریه سال جاری در پی بازداشت میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه‌ای تاکید کردند این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌اند. اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز ۶ فوریه آغاز شده و کماکان ادامه دارد.