ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 08.06.2021, 18:20

جمهوری آذربایجان: یک نظامی ارمنی را اسیر کردیم


ایرنا – وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه از شناسایی یک گروه نفوذی نظامی ارمنستان و اسیر کردن یکی از اعضای این گروه در اراضی شهرستان آزاد شده ” لاچین ” در قره باغ،  خبر داد.

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجانن، گروه تجسسی نیروی نظامی ارمنستان امروز (سه شنبه) با استفاده از شرایط نامساعد جوی وارد خاک  جمهوری آذربایجان در اراضی شهرستان “لاچین”  شده ولی از سوی نظامیان جمهوری آذربایجان مستقر در این مسیر شناسایی شدند و در نتیجه اقدامات انجام گرفته “آرتور کارتانیان” یکی از اعضای این گروه بازداشت شده است.

این گزارش افزود : بنا به اطلاعات اولیه به دست آمده ، هدف این گروه تجسسی مین گذاری در خاک جمهوری آذربایجان بوده است و در حال حاضر تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمینهای خود  از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و  نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

در حال حاضر یکی از مشکلات عمده دولت باکو در راستای بازسازی سرزمینهای آزاد شده ، پاکسازی این سرزمینها از مین و  مهمات منفجر نشده است . بنا بر گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان پس از پایان جنگ در قره باغ بیش از یکصد نفر از شهروندان نظامی و غیر نظامی این کشور بر اثر انفجار مین در این سرزمینها جان باخته‌اند.

جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به مین گذاری گسترده این سرزمینها و خودداری از ارایه نقشه اراضی مین گذاری شده، متهم می‌کند.