ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 07.06.2021, 10:07

توصیه دانشمندان آمریکایی به لغو بازیهای المپیک


دانشمندان آمریکایی اعلام کردند با توجه به وضعیت پیش آمده در ژاپن بهتر است این بازیها لغو شود.

به گزارش ایسنا به نقل از SID، در فاصله دو ماه تا شروع بازیهای المپیک توکیو، دانشمندان آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود که در ژورنال های علمی اخیر نیز منتشر شده است، لغو  بازیهای المپیک توکیو را بهترین و ایمن ترین راه برای حفظ سلامت موجود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانستند. 

این در حالی است که چند شهر بزرگ ژاپن از جمله توکیو در حال حاضر در شرایط اضطراری قرار دارند و مکان های عمومی  در آن بسته است.

بر اساس سرمقاله جدید منتشر شده در روز سه شنبه در مجله پزشکی نیوانگلند،  لغو بازی های تابستانی ایمن ترین گزینه پیش رو است.

چندین متخصص بهداشت عمومی آمریکا خواستار محافظت از ورزشکاران المپیکی در برابر کرونا شدند و از رویکرد مدیریت ریسک برای کاهش شیوع بالقوه ویروس خبر دادند.

طبق سرمقاله نوشته شده توسط مایکل استر هولم و لیزا بروسو از دانشگاه مینه سوتا وآنی اسپارو از دانشکده پزشکی ایکان در مونت، برگزاری رقابت ها منجر به شیوع بیشتر ویروس کرونا می شود.

آنها نوشتند: ما به دور مشعل جمع می شویم زیرا ارزش چیزهایی که ما را به هم متصل می کنند نسبت به ارزش چیزهایی که ما را از هم جدا می کند تشخیص می دهیم. برای اینکه بتوانیم به طور ایمن به هم وصل شویم معتقدیم برای بازی های المپیک، اقدامات فوری لازم است.

در ماه جولای حدود ۱۱۰۰۰ ورزشکار و ۴۰۰۰ پرسنل پشتیبانی از بیش از ۲۰۰ کشور برای بیش از ۲ هفته در المپیک توکیو جمع می شوند. یک ماه بعد ۵۰۰۰ ورزشکار و پرسنل دیگر در مسابقات پارالمپیک شرکت می کنند.

طبق گفته های کمیته بین المللی المپیک توکیو ۲۰۲۰، به ورزشکاران آموزش داده می شود که ماسک صورت خود را همراه داشته باشند و پس از ورود به ژاپن باید در زمان های معینی آزمایش شوند.

با این حال ژاپن در حال حاضر بیش از ۷۰،۰۰۰ مبتلا به کرونا دارد و ۱۹ میلیون مبتلا به COVID-۱۹ در سراسر جهان وجود دارد.

نویسندگان این مقاله عنوان کرده اند انواع مختلفی از ویروس کرونا در حال حاضر در گردش است و در دسترس بودن واکسن در کشورها متفاوت است. برای مثال کمتر از ۵٪ از جمعیت ژاپن واکسینه شده اند.

همچنین برخی از ورزشکاران نیز ممکن است واکسینه نشوند زیرا ممکن است نگران باشند که عوارض جانبی روی عملکرد آنها تأثیر بگذارد.