ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 04.05.2021, 13:14

لوموند: شرکت توتال به کودتاگران میانمار کمک مالی کرد


روزنامه لوموند فرانسه در گزارشی اعلام کرد که شرکت نفتی توتال که از سال ۱۹۹۸ در میادین گازی سواحل میانمار فعالیت دارد، به کودتاگران کمک مالی کرده است.

بر اساس این گزارش، فشارها بر این شرکت پس از کودتای نظامی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، طبق اطلاعات و اسناد فاش شده توسط دولت میانمار، شرکت توتال از بزرگترین سهامداران خط لوله انتقال گاز زیر دریایی ۳۴۶ کیلومتری که سایت یادانا را به تایلند متصل می کند، است و میلیون‌ها دلار درآمد حاصل از فروش گاز از طریق این خط لوله به شرکت نفت و گاز میانمار (MOGE) منتقل و توسط ارتش و حکومت نظامی میانمار کنترل می شود.

آلن از کارمندان شرکت توتال در میانمار به روزنامه لوموند گفت: ما از شرکت توتال می خواهیم که کمک مالی به نظامیان کودتاگر را متوقف کند.

در این گزارش آمده است: كارمندانی كه نمی‌خواستند توتال بودجه مالی رژیم نظامی را تامین كند، تمایل داشتند به جنبشی در واكنش به این اقدام بپیوندند و با اعتصاب و کنار گذاشتن کار جلوی انتقال گاز را بگیرند. اما این اقدام کارمندان به نتیجه نرسید و مدیران شرکت آنها را تهدید به اخراج کردند.

مین ثو، یکی از کارمندان شرکت توتال اظهار داشت: مدیران شرکت به ما گفتند که اگر به جنبش بپیوندیم درخواست ما برای مرخصی بدون حقوق رد می‌شود و باید استعفا دهیم.

مین خا، یکی دیگر از کارمندان نیز گفت: مدیران شرکت گفتند که اگر ما به این جنبش غیرنظامی بپیوندیم، توسط سربازان در فرودگاه دستگیر خواهیم شد.

در گزارش روزنامه لوموند آمده است: ۳۰۰ نفر در شرکت توتال در میانمار کار می کنند اما تعداد کمی از افراد استعفا داده اند.

پاتریک پویان، مدیر عامل توتال نیز اذعان داشت که آنها برای انجام مسئولیت‌های خود در برابر دولت میانمار در اینجا حضور دارند.