ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 01.05.2021, 17:04

آمازون حق پخش فیلم جدید فرهادی را خرید


کمپانی آمازون حق پخش فیلم سینمایی «یک قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را دریافت کرده است.

به گزارش ورایتی، استودیو آمازون حق پخش فیلم جدید اصغر فرهادی ، برنده دو جایزه اسکار را در ایالات متحده دریافت کرده است. «یک قهرمان» که در شیراز فیلمبرداری شده، اکنون در مراحل پس از تولید قرار دارد.

کمپانی آمازون تصمیم دارد فیلم «یک قهرمان» را در اواخر امسال و به منظور رقابت در فصل جوایز ۲۰۲۲ عرضه کند. گروه فیلمسازی مستقل UTA با ممنتو فیلمز برای این قرارداد مذاکره کرده است.

«یک قهرمان» یکی از فیلم‌هایی است که احتمال می‌رود در جشنواره فیلم کن امسال نمایش داده شود و بازیگران شناخته شده ایرانی در آن نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم داستان تعلیقی دارد که هنوز جزئیاتی از آن ارائه نشده است. کمپانی بین المللی ممنتو فیلمز می‌گوید که این فیلم به مشکلات معاصر در جوامع مدرن می‌پردازد.

این فیلم مورد انتظار که به زبان فارسی است، به نوعی بازگشت فیلمسازی فرهادی به ایران محسوب می‌شود. او پیشتر فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» برنده خرس طلای برلین و «فروشنده» را که هر دو فیلم برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان هم شدند، کارگردانی کرده است.

فیلم سینمایی یک قهرمان بعد از فیلم «فروشنده» که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، دومین اثر فرهادی است که حق پخش آن به آمازون واگذار می‌شود. «فروشنده» در جشنواره کن سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار اکران شد و دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (برای شهاب حسینی) را دریافت کرد. علاوه بر جایزه اسکار، این فیلم نامزدی در جوایز بفتا و گلدن گلوب را هم کسب کرد.

آخرین فیلم فرهادی «همه می‌دانند»، درامی به زبان اسپانیایی بود که پنه لوپه کروز و خاویر باردام در آن به بازی پرداختند. این اثر، فیلم افتتاحیه جشنواره کن در سال ۲۰۱۸ بود. «همه می‌دانند» در جوایز گویا که به اسکار اسپانیا معروف است، ۸ نامزدی کسب کرد.