ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 30.04.2021, 11:34

حملات تند احمد علم الهدی به حسن روحانی و جواد ظریف


احمد علم الهدی در نماز جمعه امروز مشهد گفت:

«بایستی این فتنه داخلی را پیگیری و در مقابل جریان‌های فتنه‌انگیز داخلی باید موضع‌گیری کنیم؛ در مقابل این فتنه‌ها نباید بی‌تفاوت باشیم. باید بی‌پرده عرض کنم؛ آن روزی که قرار بود سر قضیه هسته‌ای مذاکره شود و جریان لعنتی برجام پیش بیاید یک دوگانه هسته‌ای-معیشت ایجاد کردند و گفتند اگر بخواهید مسئله معیشت درست شود باید از مسئله هسته‌ای دست کشیده شود و مذاکره گردد و نتیجه برجام لعنتی شد که شکست خورد و ده‌ها اشکال و بغرنجی هم در معیشت و اقتصاد ما شکل داد و ارزش پول ملی ما به اینجا رسید و تورم به ۵۰درصد رسید.

حالا که برجام شکست خورده یک دوگانه دروغین دیگر ساخته‌اند تا شکست برجام را از خود دفع کنند و آن دوگانه میدان- دیپلماسی است؛ گفته‌اند مقابل جریان دیپلماسی کشور جریانی به نام میدان وجود دارد و این دوگانه را راه انداخته‌اند تا شکست برجام را فرافکنی کنند.

این میدان چیست؟ مقصود از میدان، قوه قهریه و برخورد قهرآمیز با دشمن است....می‌خواهند بگویند میدان نگذاشت ما در دیپلماسی پیش برویم. حالا واقعا میدان نگذاشت یا میدان توانست و شما توانمند و باعرضه نبودید؟....

در جلسات سورچرانی وین دیپلماسی را پیش گرفتید و عقب نشینی کردید و ذلیل شدید؛ هرچه آنها گفتند جلو بُردید اما میدان، دشمن را مایوس کرد و با آنها مبارزه کرد. آنجا که جای سنگر و گلوله و باران آتش بود، میدان جلو رفت. شما در کنار سورچرانی و حرف زدن و با آنها در خیابان گشتن، عقب نشینی کردید؛ بالاترین عقب‌نشینی این بود که سانتریفیوژها را از کار انداختید. در مقابل وعده نسیه آنها که یک قدم هم برنداشتند اطاعت کردید.

دیپلماسی شما حاصلش عقب‌نشینی و شکست بود...دیپلماسی شما چه کرد؟ هسته‌ای را تنازل دادید و در چاله هسته‌ای، سیمان ریختند تا خوشایند آمریکایی‌ها باشد؛ از آن روز تا امروز، ۱۴۰۰ مورد بر تحریم‌ها افزوده شد. شکست در دیپلماسی از این بدتر؟ ...هستی مردم و معیشت مردم را با این برجام و کاهش ارزش پول ملی نابود کردید و مدعی هستید میدان اجازه نداد دیپلماسی شما جلو برود؟»