ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 29.04.2021, 23:57

جریمه ۸ میلیون دلاری شرکت آلمانی به دلیل نقض تحریم‌های ایران


شرکت آلمانی SAP SE با پرداخت چندین میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات کیفری مطرح‌شده در خصوص نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران موافقت کرده است.

به گزارش فارس، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت نرم‌افزاری با پرداخت ۸ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مطرح‌شده مبنی بر نقض قوانین فدرال آمریکا با صادر کردن محصولاتش به ایران موافقت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز طبق توافقات حاصل‌شده میان شرکت SAP SE با وزارت‌خانه‌های دادگستری، خزانه‌داری و بازرگانی، دادستان‌های فدرال هم موافقت کرده‌اند اتهامات کیفری مطرح‌شده علیه این شرکت را پیگیری نکنند.

چند روز پیش هم گزارش شد یک شرکت مستقر در ایالت «اوکلاهاما» آمریکا با پرداخت ۴۳۵ هزار دلار به وزارت خزانه‌داری این کشور در ارتباط با نقض تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است.

قبل‌تر از آن، وزارت خزانه‌داری در اسفندماه گذشته اعلام کرد یک شرکت مستقر در ایالت اوهایو را به دلیل قصور در جلوگیری از بازصادرات محصولاتش به ایران خوانده شده، جریمه کرده است.

در آن زمان گزارش شد «یونی‌کنترل» که شرکت سازنده ابزار آلات کنترل فرایند است با پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۲۱۶ هزار و ۴۶۴ دلار به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است.