ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 19.01.2021, 19:34

سفیر آمریکا در اسرائیل: انتصابات بایدن در پرونده هسته‌ای ایران نگران‌کننده است


خبرگزاری آناتولی: دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در قدس در گفت‌وگو با روزنامه جروزالم پست (Jerusalem Post) اسرائیل به بررسی و ارزیابی سیاست خارجی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده پرداخت.

فریدمن یهودی‌تبار که از اعضای نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است، اظهار داشت: «انتصابات مطرح شده بایدن در سیاست خارجی باعث ایجاد نگرانی در مورد تهدید هسته‌ای ایران می‌شود».

وی ضمن اشاره به آنکه اوندی شرمن قرار است به سمت معاونت وزارت خارجه، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، جیک سولیوان مشاور امنیت ملی، جان کری وزیر سابق امور خارجه و سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی به عنوان مقامات ارشد منصوب شوند، گفت: «همه این افراد در انعقاد توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های بین المللی سهیم بودند. تیم ایران همه با هم بازگشتند. فرض بر این بود که ایران قصد دارد خود را اصلاح کند، دیگر می‌دانیم که آنها این کار را نمی‌کنند. آنها یمن را ویران کردند، علیه آمریکا در عراق حمله ترتیب دادند، از سوریه به اسرائیل حمله کردند و حزب الله را که بزرگترین تهدید اسرائیل است، تامین مالی کردند».

وی که در آینده نزدیک ماموریتش پایان می‌یابد، ایران را متهم به دروغگویی کرده و اظهار داشت: «پس از گذشت بیش از پنج سال بار دیگر متوجه شدیم که آنها فریبکار هستند. می دانیم که آنها وقتی گفتند هیچ زیرساخت نظامی برای جاه طلبی‌های هسته‌ای خود ندارند، دروغ می‌گفته‌اند. امیدوارم هر شخص عاقلی بداند که ما نباید به توافق با ایران برگردیم».

این سفیر آمریکا در اسرائیل که شریک نزدیک ترامپ است، به حمایت از شهرک‌سازی یهودی نشین، اشغال خاک فلسطین و سوریه از سوی اسرائیل و تحریک آن علیه ایران مشهور است.