ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 21.05.2018, 18:03

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان


مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان خبرداد؛ تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از تدوین‌‌ سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان خبر داد.
مریم پویا در گفتگو با خبرنگار ایلنا ،ضمن‌ اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان سیستان وبلوچستان ،اظهار داشت: یک سند ملی براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ،اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز ۱۴۰۴،سند توسعه استان و سیاست‌های ابلاغی از سوی خامنه‌ای در جهت  احقاق حقوق همه مردم تدوین می‌شود.
وی افزود: توجه مسئولانه به پایداری محیط‌زیست ،توسعه ظرفیت‌های استانی ، تحقق عدالت جنسیتی، تحقق اقتصاد مقاومتی با تاکید بر شناسایی و رصد شاخص‌های موثر بر وضعیت زنان و خانواده ،توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آنها در فرآیند توسعه پایدار متوازن، از اهداف تدوین این سند است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان با رویکرد توانمندسازی در چهار بُعد افزایش دانش، سلامت، امنیت و آگاهی، مطالعه وضعیت موجود و تحلیل آنها،‌مشارکت های سیاسی اجتماعی اقشار مختلف زنان، ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی ،توجه به مساله تحکیم بنیان خانواده،تقویت زیر ساختهای اقتصادی و اجتماعی خانواده و ارائه راهکار و معرفی شاخص ها تدوین می‌شود.
مریم پویا اذعان داشت: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان‌ها بر مبنای اطلاعات پایه مستند، ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری با لحاظ تفکیک جنسیتی و فهرست بندی مشکلات و فرصت‌های مهم از دیگر اهداف تدوین این سند است.
وی تجزیه و تحلیل علل اصلی مسائل و خلاءهای ظرفیتی، اولویت بندی مسائل، تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه جهت حل مسائل با استفاده از زبان تغییر، برنامه ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده و تدوین طرح پایش و ارزیابی را از جمله اهداف تدوین این سند دانست.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداختن به مساله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت سازی، ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده را از جمله اولویت‌های کاری خود قلمداد می‌کند و با برنامه ریزی مشارکتی و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در استان‌های کشور تدوین کرده و به مرحله اجرا می‌رساند.
مریم پویا خاطر نشان کرد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی تخصصی استان و مشارکت مدنی با توجه به ظرفیت و به فراخور شرایط منطقه‌ای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان را تدوین می‌کند.