ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 27.06.2017, 10:54

سه خبرنگار CNN بخاطر حذف گزارشی در باره ترامپ استعفا دادند


العربیه: سه نفر از کارکنان شبکه خبری CNN بخاطر حذف گزارشی در باره احتمال ارتباط یکی از همکاران دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با روسیه استعفا دادند.

در پی استعفای این ۳ نفر، دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ از جف زاکر، مدیر CNN خواست تا در باره آنچه که او «بزرگترین رسوایی خبر دروغ در تاریخ این شبکه» خواند توضیح دهد.

توماس فرنک، اریک لیچتبلو و لکس هریس اعضای گروه تحقیق CNN بودند که روز دوشنبه ۲۶ ژوئن این شرکت را ترک کردند.

سخنگوی این شبکه خبری گفت: «در پی حذف گزارشی که شبکه CNN منتشر کرده بود، این شبکه با استعفای افرادی که در تهیه این گزارش شرکت داشتند موافقت کرد».

اما این توضیح ترامپ جونیر را قانع نکرد و او روز دوشنبه در گفتگو با سایت خبری بریت‌بارت نیوز گفت: «دورویی CNN باورکردنی نیست».

او افزود: «در حالیکه با بزرگترین رسوایی خبر دروغ در تاریخ این شبکه روبرو هستیم، هیچکس در این باره پاسخگو نیست و آنها حتی به پرسنل خود هم توضیح درستی نمی دهند».

شبکه CNN در باره اینکه چرا این گزارش مربوط به روسیه را حذف کرده است تا کنون توضیحی نداده است.

در این گزارش آمده است که کنگره آمریکا مشغول تحقیق در باره ارتباط صندوق سرمایه گذاری روسیه با یکی از همکاران ترامپ است. این شبکه خبری در یک یادداشت تحریریه اعلام کرده است که این گزارش بااستانداردهای تحریریه این شبکه مطابقت نداشته است.

حذف این گزارش از شبکه CNN بعد از آن صورت می‌گیرد که چند هفته پیشتر نیز این شبکه مجبور شد تا یک گزارش نادرست در باره جیمز کومی، رییس پیشین پلیس فدرال آمریکا را حذف کند.