ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 21.02.2017, 22:43

«پساغرب» یک توهم است


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر داشتن سیاست عقلانی توسط دولت و مسئولین کشور، ‌اظهار کرد: غرب و آمریکا چه در زوال باشند، چه نباشند ما باید به فکر منافع ملی باشیم و پساغرب تنها یک توهم است.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  یادداشت امروز (دوشنبه) یکی از روزنامه‌های اصولگرای صبح، گفت: عبارت «پساغرب» که توسط برخی افراد و جریان‌ها به کار برده می‌شود مبتنی بر یک توهم است؛ چرا که از دنیای توسعه یافته غرب و ایجاد پایه‌های دموکراتیک ۳۰۰ سال می‌گذرد و زوال غرب نوعی توهم است.

وی ادامه داد: حتی اگر چین، آمریکا،‌ اروپا و یا کشورهای توسعه یافته در زوال باشند و یا نباشند هر کشوری از جمله کشور ما باید سیاست‌های خود را با عقلانیت پیش ببرد و برجام نیز با همین سیاست عقلانی شکل گرفت و در اصل نقطه عطفی در جمهوری اسلامی و در تاریخ معاصر یکصد سال ایران است که توانست سایه جنگ را از سر کشور بردارد و ایران را از انزوای فراگیر بین‌المللی دور کند.

این فعال سیاسی، خاطرنشان کرد: از سویی تحریم‌های کمرشکن از روی کشور برداشته شد و این موضوع را تمام افراد و جریان‌ها اعتراف کردند. هر دولتی هم در آینده روی کار بیاید باید با رویکرد عقلانی و غیراحساسی تنها به منافع ملی بیاندیشد.

ناصری همچنین تأکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نیز گواه بر این است که روسیه همیشه آسیب و خنجر خود را از پشت به کشور ما وارد می‌کند، بنابراین نباید خیلی دنبال این توهم باشیم که روس‌ها دوستان استراتژیک و راهبردی ما هستند. از طرف دیگر فضاسازی‌های علیه دولت توسط روزنامه‌ها و رسانه‌های تندرو باید توسط رسانه‌های حامی دولت و یا رسانه‌های آزاد و مستقل خنثی شود.

وی افزود:  اگر بنا باشد روزی به افکار عمومی گزارش شود که ماشین‌ها و کالاهای لوکس توسط چه افراد و جریان‌هایی وارد کشور می‌شود قطعاً باورهای عمومی تغییر می‌کند چون همه می‌دانند این تجارت‌های سودده که باعث ضربه خوردن تولید ملی شده، توسط کدام جریان سیاسی انجام می‌گیرد.