ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 30.01.2016, 13:23

اطلاعیه اردلان سرفراز دررابطه با سرقت یکی دیگر از آثارش در ایران


اردلان سرفراز شاعر و ترانه‌سرای معاصر در اطلاعیه‌ای نسبت به سرقت یکی دیگر از آثارش در ایران اعتراض کرده است. متن اطلاعیه وی را در پی می‌خوانید.

یاران و همراهان همیشگی
در ایران، آقایی بنام سینا سرلك، بدون اطلاع و اجازه من، غزل “برخیز كه غیر از تو، تو را دادرسی نیست” را كه هم در كتاب من (از ریشه تا همیشه) چاپ شده و هم آقای ابراهیم حامدی (ابی) با آهنگ آقای زلاند، بنام (محتاج) خوانده است، را بازخوانی کرده و و در سریالی بنام شهرزاد، بی اجازه و به غلط با نام استاد سایه، پخش شده است. امروز آگاه شدم كه وزارت ارشاد كه خود به این غزل در كتاب (از ریشه تا همیشه) بنام من مجوز داده (حدود ١٢سال پیش)، دوباره بنام آن استاد بزرگوار به این غزل، بدون تحقیق و مطالعه، مجوز داده است! در این جنگل بی‌قانون و مملكت بی در و دروازه‌ای که برای ما ساخته‌اند، ویدیوی این ترانه را نیز در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی، پخش و نام شاعر را استاد هوشنگ ابتهاج ذكر كرده!
برای اطلاع عموم اعلام می‌كنم! كه این سرقت و سرقت‌های مشابه، از نظر اخلاقی، انسانی و قانون حقوق هنرمندان، خلاف است، و وكیل من در ایران، در صدد پی‌گیری “قانونی” این “بی‌قانونی” و سوء استفاده است.
ضمن سپاس از هم‌وطنان و هم‌زبانانم، تقاضا می‌کنم که اجازه ندهند از رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده‌شان در راستای سودجویی غیرقانونی و غیراخلاقی استفاده شود.

اردلان سرفراز
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
Saturday 30 January 2016


آفیش تبلیغاتی ترانه مسروقه در سریال شهرزاد


متن ترانه منتشر شده در کتاب از ریشه تا همیشه چاپ انتشارات ورجاوند در ایران