ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 17.05.2014, 12:37

پرونده هسته‌ای سالانه بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند


محمد جهرمی٬ وزیر سابق کار و امور اجتماعی: پرونده هسته‌ای سالانه بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

محمد جهرمی٬ وزیر کار و امور اجتماعی در دولت محمود احمدی‌نژاد گفته پرونده هسته‌ای همه ساله بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار به کشور «ضرر» زده و مذاکرات مربوط به ژنو باید ۱۸ سال پیش انجام می‌شد.
آقای جهرمی این مطلب را در گفتگویی که روز شنبه (۲۷ اردیبهشت) از وی در سایت محافظه‌کار «نامه نیوز» منتشر شده٬ بیان کرده است.
این برای نخستین‌بار است که یک مقام مسئول آماری از ضرر مالی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی اعلام می‌کند.
مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست با وجود تحریم‌های گسترده بین‌المللی و افزایش فشار‌های اقتصادی بر مردم ایران به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهند.
اختلاف ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای این کشور در دوران محمود احمدی‌نژاد به اوج خود رسید به طوری که شدید‌ترین تحریم‌ها در دوران هشت ساله وی علیه ایران وضع شد.
محمد جهرمی در بخش دیگری از این گفتگو به انتقاد از عملکرد دولت‌های نهم و دهم احمدی‌نژاد پرداخته و گفته احمدی‌نژاد حرف‌های کار‌شناسان را قبول نداشت و حرف‌های «غیرعقلانی» می‌زد.
جهرمی افزوده احمدی‌نژاد زمانی که شهردار تهران بود از سوی اسفندیار رحیم‌مشایی «مسخ» شد و افزایش «توهم» باعث شد تا احمدی‌نژاد به تدریج تغییر کند و مجلس هم در این میان نقش داشت.
وزیر سابق کار همچنین اظهار کرده که سفر‌های استانی احمدی‌نژاد «بی‌برنامه» انجام می‌شد و احمد‌ی‌نژاد به نظارت «ضعیف» مجلس اهمیت نمی‌داد.
رئیس سابق بانک مرکزی اضافه کرده که مجلس در جریان خانه‌نشینی۱۱ روزه احمدی‌نژاد باید وی را استیضاح می‌کرد.
جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفته از همکاری با دولت احمدی‌نژاد «پشیمان» بوده و معتقد است وی در انتخابات سال ۸۴ با «فحاشی» به هاشمی رای گرفت.