ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 15.06.2013, 12:37

تابناک: رأی‌دهندگان به جریان اصولگرایی "نه" گفتند


لحظه به لحظه با بازتاب نتایج انتخابات؛
تابناک: رأی‌دهندگان به جریان اصولگرایی “نه” گفتند

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲
دویچه وله فارسی
سایت تابناک متعلق به محسن رضایی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه (۲۵ خرداد/۱۵ ژوئن) در یادداشتی نوشت، رأی‌دهندگان به جریان اصولگرایی “نه” گفتند و اصول‌گرایی شکست خورده است.

تابناک: رأی‌دهندگان به جریان اصولگرایی “نه” گفتند
سایت تابناک متعلق به محسن رضایی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه (۲۵ خرداد/۱۵ ژوئن) در یادداشتی نوشت، رأی‌دهندگان به جریان اصولگرایی “نه” گفتند و اصول‌گرایی شکست خورده است.

تابناک نوشت: «شکست اصولگرایی واجب بود؛ واجب تر از نان شب! جریان اصولگرایی باید این نکته را درک کند که نمی‌تواند ناکارآمد بود و انتظار داشته باشد، مردم باز هم فوج فوج به سمت آنان حرکت کنند.»

به اعتقاد نویسنده تابناک، جریان اصولگرایی باید شکست می‌خورد تا نسیم تغییر در این کشور به وزیدن بگیرد که تداوم اصولگرایی و آن همه ناکامی و مسئولیت ناپذیری روح و روان مردم را آزرده کرده بود؛ مردمی که بخشی از آنان کاملا از جریان اداره کشور خارج شده بودند!
تابناک در ادامه‌ی یادداشت خود نوشت، «مردم ایران به جریان اصولگرایی نه گفتند، چرا که از روند اداره کشور ناراحت بوده و از آن نحوه اداره کشور آسیب‌ها دیده بودند. مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند، نه به آنان بفهمانند اصلح بودن یک کاندیدا را مردمند که تعیین می‌کنند و این مردم از یک رئیس جمهور اداره کشور را می‌خواهند؛ اداره‌ای خوب که تأثیر آن را در زندگی‌شان ببینند و لمس کنند.»

واکنش بازار ارز و طلا به نتایج اولیه انتحابات
براساس گزار رسانه‌های ایران نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران در روز شنبه یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان(۷۰ هزار تومان کاهش)، طرح قدیم یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان(۶۰ هزار تومان کاهش)، نیم سکه ۶۷۰ هزار تومان (۲۵ هزار تومان کاهش)، ربع سکه ۴۱۵ هزار تومان (۲۰ هزار تومان)و گرمی ۲۸۵ هزار تومان (۵ هزار تومان)اعلام شد.
همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۱۱۸ هزار تومان(۵ هزار تومان) و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۹۲ دلار(قیمت جهانی اندکی افزایش یافته) است.
فعالان بازار ارز، نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳ هزار و ۵۴۰ تومان(۱۰۰ تومان کاهش)، هر یورو را ۴ هزار و ۷۵۰ تومان(۱۰۰ تومان کاهش)، هر پوند را ۵ هزار و ۶۲۰ تومان(۱۰۰ تومان کاهش) و هر درهم امارات را ۹۶۵ تومان(۱۰ تومان کاهش) اعلام کردند.

علی‌اکبر ولایتی: بار از دوشم برداشته شد
علی اکبر ولایتی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیامی از برگزارکنندگان انتخابات و همچنین کسانی که او را نامزد انتخابات کرده و به او رأی دادند تشکر کرد و گفت، بار این مسئولیت از روی دوش او برداشته شده است.

تاثیر نتیجه انتخابات بر قیمت اتومبیل
به نوشته خبرآنلاین، در پی انتشار نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری و با نمودار شدن امیدهایی نسبت به کاهش دامنه تحریم‌ها بهای خودروهای پرمشتری امروز (شنبه، ۲۵ خرداد) اندکی کاهش پیدا کرد.
خبرآنلاین پیش‌بینی کرد، با انتشار نتایج انتخابات و افزایش امیدها نسبت به حل مسائل خودروسازان در حوزه تحریم ها اقتصادی غرب از یک سو و نیز آغاز سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز، قیمت سه نوع خودروی پرمشتری بازار بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یابد.

واکنش مثبت بورس تهران به نتایج انتخابات
بورس اوراق بهادار تهران که درهفته‌های گذشته تحت تأثیر نزدیک شدن به زمان برپایی انتخابات ریاست جمهوری به مرحله احتیاط و رکود رفته بود، شنبه (۲۵ خرداد) با واکنشی مثبت نسبت به نتایج انتخابات رشد جهشی پیدا کرد. سهامداران که خرید خود را به بعد از انتخابات موکول کرده بودند امروز با مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات به خریداری سهم هجوم بردند.

احمد توکلی: دوره‌ای جدید برای جبران آسیب‌های دوره احمدی‌نژاد ایجاد شده
احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت، انتخابات برگزار شده، سرآغاز دوره‌ای جدید برای جبران آسیب‌های هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد خواهد بود.

محمدرضا عارف: پیروزی روحانی پیروزی “اصلاح - اعتدال” است
وب‌سایت امید در خبری نوشت، محمدرضا عارف صبح شنبه با توجه به صدرنشینی حسن روحانی در تماس تلفنی پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.
عارف پیروزی روحانی را پیروزی “اصلاحات ـ اعتدال” نامید و گفت: «اکنون که انتخابات به پایان رسیده است انشاالله با ادامه توفیقات الهی و با همدلی کلیه جریان‌های سیاسی در برآورده کردن مطالبات به حق مردم و عمل به وعده‌های داده شده با منش اصلاح طلبی اعتدال‌گرا موفق باشیم.»

ابراز امیدواری محمدرضا خاتمی به آزادی زندانیان سیاسی
محمدرضا خاتمی، دبیر کل سابق جبهه مشارکت و از چهره‌های شناخته‌شده اصلاح‌طلبان ایران در یادداشتی منتشره در وب‌سایت نوروز با تقدیر از ملت به خاطر برپایی این “جشن ملی” و “حماسه سیاسی” ابراز امیدواری کرد که میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و همه زندانیان “بی‌گناه” دیگر آزاد شوند.
او در این یادداشت از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواسته است، به این خواسته پاسخ مثبت دهد.