ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 28.04.2013, 9:16

توقیف خودروهای حامل سگ در ایران


جانشین رئیس پلیس کشور با اعلام اجرای طرح امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در تهران و ۱۷ کلانشهر کشور، گفت: بنا به درخواست مردم و حکم قضایی اجازه نمی‌دهیم عده‌ای به صورت مانکن در خیابان‌ها تردد کرده و خودشان را به نمایش بگذارند.
مهر، سردار احمدرضا رادان  در حاشیه آغاز طرح امنیت اجتماعی در پایخت اظهار داشت: در اسفند سال گذشته پلیس اقدام به ارزیابی عملکردش با نظرسنجی از مردم کرد و ۲۵ جرم شایع در کشور را مورد نظرسنجی قرار داد تا مشخص شود مردم نگران وقوع کدام یک از جرائم هستند.
رادان از آغاز جرای طرح امنیت اجتماعی در تهران و ۱۷ کلانشهر از امروز خبر داد و تاکید کرد: این طرح دو روز زود‌تر از سایر استان‌ها در تهران آغاز شده و از پس فردا این طرح در کلانشهرهای اصفهان، شیراز، کرمان، همدان، شرق و غرب تهران، البرز و استانهای خراسان، مازندران، گیلان و گلستان به اجرا در می‌آید.
برخورد با افرادی که مانکن گونه در شهر‌ها تردد می‌کنند
جانشین رییس پلیس کشور با بیان اینکه برخی افراد در شهر‌ها در خودرو‌ها و خیابان‌ها به صورت مانکن تردد می‌کنند، تاکید کرد: این افراد اینگونه در خیابان‌ها تردد می‌کنند تا ببینند خیلی راحت در شهر می‌توانند تردد کنند، البته این افراد بدانند که پلیس با حکم قانون و بنا به خواست مردم با کسانی که هنجارشکنی کرده و اقدام به خودنمایی در شهر می‌کنند برخورد کرده و خودروی افراد بدحجاب توقیف و پس از طی مراحل قانونی آزاد می‌شود. ما تلاش می‌کنیم تا هزینه وقوع این جرم را بالا ببریم.
نمی‌گذاریم عده‌ای خود و سگشان را در خیابان به نمایش بگذارند

رادان با اعلام برخورد با سگ گردانی در خیابان‌ها و حمل حیوانات در خودرو‌ها اظهار داشت: برخورد با سگ گردانی در دستور کار پلیس قراردارد و بنا بر آیین نامه پلیس راهبر حمل حیوانات در داخل خودرویی که انسان در آن حضور دارد ممنوع است. اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در خیابان‌ها با سگ گردانی و حمل حیوان در خودرو، خودشان و سگشان را به نمایش عمومی بگذارند. البته در طرح امنیت اخلاقی با خودرویی‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند برخورد کرده واینگونه خودرو‌ها توقیف می‌شوند.
به گفته رادان پلیس طرح ویژه‌ای را برای برخورد با خودروهایی اقدام به دور دور کردن در برخی خیابان خاص کرده و باعث ایجاد ترافیک می‌شوند در دستور کار دارد و این خودرو‌ها علاوه بر توقیف سرنشینانش برای برخورد قضایی تحویل مقامات قضایی می‌شود.
زن و مرد اجازه استفاده از دریا را دارند
وی با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا امسال هم به اجرا در می‌آید، تاکید کرد: سه سال است طرح سالم سازی دریا به منظور ایجاد محیطی امن و تامین امنیت در سواحل کشور اجرا می‌شود البته در این طرح در مرحله اول مسوولان استانی باید به گونه‌ای عمل کنند که همه از این موهبت استفاده کنند. زن و مرد حق دارند به صورت جدا از دریا استفاده کنند و پلیس در مرحله بعد با کسانی که قصد ایجاد ناهنجاری در سواحل را دارند برخورد می‌کند. به مردم توصیه می‌کنیم در تعطیلات به سفر بروند و از طبیعت استفاده کنند. اما این استفاده نباید توام با گناه باشند.
وی از برخورد با فروشندگان لباس‌های نامناسب خبر داد و تصریح کرد: در طرح برخورد با بدپوششی تنها با استفاده کنندگان از لباس‌های نامناسب برخورد نمی‌کنیم و با محل‌هایی که اقدام به تولید و توزیع لباس‌های نامناسب کنند برخورد می‌شود.
جمع آوری زنان خیابانی و برخورد با خانه‌های فساد
جانشین رییس پلیس کشور با بیان اینکه با زنان خیابانی برخورد می‌شود گفت: ممکن است برخی افراد و گروه‌ها خانه امنی را برای خود پیدا کرده و از آنجا به عنوان خانه فساد استفاده کنند. مردم می‌توانند با شکایت و در اختیار دادن برگه قضاییشان به پلیس ما را در برخورد با این خانه‌ها کمک کنند. البته اگر مردم نیز گزارشی در این مورد به پلیس ارائه دهند، ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و کارهای شناسایی با گرفتن مجوز قضایی وارد عمل می‌شود.