ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 26.11.2012, 10:20

ثبت ۷۵ ازدواج دختران و پسران زیر ده سال


يس سازمان ثبت اسناد و املاك با وجود اعلام مديركل ثبت احوال استان تهران مبنى بر ثبت ازدواج ۷۵ دختر يا پسر كمتر از ۱۰ سال تهران، تاكيد كرد: ثبت ازدواج پايين ‌تر از سن قانونى براى دختران و پسران، بدون حكم دادگاه تخلف است و در صورت مشاهده يا گزارش بى‌شك با آن برخورد مى‌شود.
ایلنا : احمد تويسركانى، درباره ثبت تعدادى ازدواج كمتر از سن قانونى در تهران، اظهار كرد: بيان كردن كلى اين موضوع مشكلى را حل نمى‌كند، بايد مصاديق اين نوع ازدواج‌ها اعلام شود تا بررسى‌هاى لازم در مورد آن صورت گيرد.
وى با بيان اينكه بايد تخلفات به صورت موردى اعلام شود، تاكيد كرد: از ازدواج‌هاى دختر و پسرهاى كمتر از سن قانونى اطلاعى ندارم و نمى‌دانم كدام مسئول در ثبت احوال از اين ازدواج‌ها اطلاع داده است.
رئيس سازمان ثبت اسناد همچنين تصريح كرد: با اين حال حتما اين مساله را رسيدگى مى‌كنيم تا ببنيم در كدام دفا‌تر اين ازدواج‌ها ثبت شده است.
تويسركانى تاكيد كرد: ثبت ازدواج پايين‌تر از سن قانونى براى دختران و پسران و بدون حكم دادگاه تخلف است و حتما در صورت مشاهده يا گزارش برخورد مى‌شود.
وى در پاسخ به اينكه گويا اين ازدواج‌ها با تشخيص پزشكى قانونى ثبت شده است، گفت: اين خلاف قانون است و در صورتى كه بدانيم كدام دفتر خانه ازدواج‌هاى زير سن قانونى را ثبت كرده است با آن برخورد انتظامى مى‌كنيم.
مديركل ثبت احوال استان تهران چندى پيش اعلام كرده بود كه در سال ۹۰، ۷۵ دختر يا پسر كه كمتر از ۱۰ سال داشته‌اند ازدواج كرده‌اند كه ازدواج آن‌ها به ثبت رسيده است.
اين در حاليست كه اين سازمان پس از اعلام اين خبر در توضيحى اعلام كرد كه علت افزايش آمار ازدواج‌هاى زودهنگام در چند سال اخير، ثبت ازدواج‌هاى شرعى در فاصله سالهاى ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ بوده است كه براى برخوردارى از امكانات و تسهيلات اجتماعى نظير دريافت يارانه، سهام عدالت، دريافت گذرنامه براى سفرهاى زيارتى بوده است.