خبرگزاری رویترز / ۲۴ ژوئن ۲۰۲۶
عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی، روز چهارشنبه گفت که ایران پس از بهبود دسترسی به داراییهای خارجی و کاهش اخیر محدودیتهای صادرات نفت، از روز شنبه تخصیص ارز خارجی را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.
توافق موقت امضا شده هفته گذشته بین تهران و واشنگتن، ایالات متحده را موظف میکند تا معافیتهای موقت برای صادرات محصولات انرژی ایران و تسهیل دسترسی ایران به داراییهای مسدود شده خود در خارج از کشور صادر کند.
همتی گفت که این بانک بخشی از ذخایر تقویت شده خود را به اقتصاد هدایت خواهد کرد و ۲ میلیارد دلار اولیه آن روز شنبه برای بخش صنعت در دسترس قرار خواهد گرفت و به کنترل تورم و همچنین واردات کالاهای اساسی کمک خواهد کرد.