ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 25.04.2024, 21:25

حکم اعدام توماج؛ نتیجه‌ی استیصال استبداد دینی / ابوالفضل قدیانی


روز چهارشنبه خبر بهت‌آور حکم اعدام توماج صالحی رپر معترض توسط دادگاه غیرقانونیِ انقلاب اصفهان منتشر شد. اکنون خود به خود این سؤال پیش می‌آید که علی خامنه‌ای مستبد قدرت‌پرست و خونریز ایران و عواملش در نیروهای امنیتی و دستگاه قضاییِ تحت فرمانش از استیصال و وحشت است که چنین احکامی صادر می‌کنند یا تعمداً بحران آفرینی می‌کنند که فجایع ایجاد کرده در کشور را در عرصه اقتصاد و فرهنگ و سیاست و اجتماع، تحت الشعاع قرار دهند.

به نظر من این اقدامات بحران‌آفرین، از یک سو نتیجه استیصال و وحشت است و از سویی دیگر کینه‌توزی و انتقام‌جویی کور است که موجب گیجی و فلج فکری آنان می‌شود و به ناچار برای رهایی از بن‌بست‌ها و تناقضاتی که دائماً گرفتارشان هستند دست به چنین کارهایی می‌زنند که از بحرانی به بحران دیگر پناه برند. این بن‌بست‌ها و تناقضات، خصلت خودویرانگریِ نظام استبداد دینی را تشدید می‌کند و بیشتر و بیشتر این نظام ضدملّی را در باتلاق فرو می‌برد امّا تا زمانی که این نظام حاکم است این بحران‌ها ادامه خواهدیافت.

امیدوارم که در اثر فشارهای مردم ایران و افکار عمومی جهان در این حکم ننگین تجدید نظر و توماج صالحی را آزاد کنند. در هرصورت دستگاه‌های امنیتی و دستگاه قضایی در این ماجرا مقصرند و مسئول، امّا مقصر و مسئولِ اصلی علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد که تمامی این ستم‌ها و اعمال ضد انسانی به خاطر ادامه چند صباح بیشتر حکومت تباهی‌آفرین اوست.


تلگرام کلمه