ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 15.04.2024, 9:04

رویترز: بازارهای جهانی منتظر پاسخ اسرائیل به حملات حکومت ایران هستند


خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اقتصادی به بررسی فضای بازارهای جهانی در آغاز این هفته پرداخته و نوشته که به نظر می‌رسد سهام‌های اروپایی پس از پایان هفته‌ای که تحت تأثیر اخبار تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و ترس از یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر بود، روند منفی بازار آسیا را دنبال خواهند کرد.

بحث‌ها در مورد حرکت به سمت فضای امن با صحبت در مورد حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در هفته گذشته آغاز شد و پس از هجوم حکومت ایران با حدود ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل، اکنون تمرکزش را روی پاسخ اسرائیل معطوف کرده است.

بنابر این گزارش، طلا و دلار آمریکا در بازارهای جهانی ثابت بودند، اگرچه ارز «ین» به پایین‌ترین سطح سه دهه اخیر خود سقوط کرد. رویترز یادآوری کرده است که فعالان بازار همچنان وضعیت خاورمیانه را در درجه اول به عنوان یک خطر، هرچند در حال رشد، در نظر می‌گیرند، در حالی که موضوع نرخ بهره موضوع اصلی آنهاست.

بنابر این گزارش، رگ‌های عصبی بازارهای جهانی همچنان در انتظار واکنش احتمالی اسرائیل به حملات شنبه شب جمهوری اسلامی به اسرائیل هستند.

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده، با تلاش برای محدود کردن این خطر، به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که ایالات متحده در یک حمله متقابل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

صدای آمریکا