ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 22.03.2024, 17:25

عبدالحمید: فساد حاکم در کشور «خطرناک» و منشاء بسیاری از مشکلات است


مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در اولین خطبه نماز جمعه سال ۱۴۰۳ درباره «فساد» در کشور هشدار داد و خواستار اعتماد مسئولان به مردم و به‌ویژه زنان شد.

او در خطبه نماز جمعه که روز سوم فروردین برگزار شد گفت اگر مسئولان جمهوری اسلامی به مردم و به‌ویژه زنان اعتماد کنند و به آن‌ها میدان بدهند آن‌ها کشور را می‌سازند و ایران را تبدیل به گلستان می‌کنند.

مولوی عبدالحمید همچنین «فساد» حاکم در کشور را که به گفته او «بیت‌المال» را هدف قرار داده «خطرناک» و منشاء بسیاری از مشکلات در جامعه خواند.

او در ادامه به‌ طور تلویحی به موضوع «زمین‌خواری» توسط کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و از نزدیکان علی خامنه‌ای، اشاره کرد و گفت: «در جایی که آدم گمان نمی‌برد، می‌فهمد چه خبر است.»

بر اساس اسنادی که یاشار سلطانی، مدیرمسئول پیشین «معماری نیوز»، روز ۲۳ اسفند سال گذشته در سایت رسمی خود منتشر کرد، کاظم صدیقی باغی به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع را با همراهی پسرانش در منطقه اُزگُل تهران تصاحب کرده است.

در واکنش امام جمعه تهران که ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نیز برعهده دارد، در نامه‌ای به دادستانی ابتدا ادعا کرد که تصاحب زمین با «جعل امضا» و بدون اطلاع او انجام شده است. پس از آن اما حوزه علمیه «امام خمینی» اعلام کرد که آقای صدیقی خود با حضور در دفترخانه، سند انتقال ملک را امضا کرده است.

امام جمعه زاهدان در اولین خطبه نماز جمعه در سال جدید همچنین به موضوع افراد «نفس‌پرست» و «دنیاپرست» که از آنان با عنوان «بنده دینار و منافع» نام برد، اشاره کرد و گفت که آن‌ها «مال مردم، مسجد و بیت‌المال را به جیب» می‌زنند.

مولوی عبدالحمید همچنین کسانی را که برای «مقام و موقعیت خون‌های بی‌گناه» را بریزند «دنیاپرست» خواند.

امام جمعه زاهدان پس از آغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بارها از سرکوب خشونت‌آمیز و مرگبار این اعتراض‌ها انتقاد کرده و رهبر جمهوری اسلامی را مسئول کشته شدن معترضان در «جمعه خونین زاهدان» خوانده بود.

امام جمعه زاهدان در نماز جمعه امروز همچنین به کمک‌رسانی‌های مردمی به سیل‌زدگان سیستان‌ و بلوچستان اشاره کرد و گفت: «شرایطی ایجاد شده است که مردم ایران به یکدیگر محبت پیدا کرده‌اند.»

او این همدلی را مصداق «بیداری» و نویدبخش «آینده روشن» برای ایران دانست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، پس از آغاز سیل در سیستان‌ و بلوچستان با انتقاد از عملکرد مسئولان از مردم برای امدادرسانی به سیل‌زدگان درخواست کمک کرده بود.

رادیو فردا